Search
چگونه کانال اینستاگرام بسازیم؟
چگونه کانال اینستاگرام بسازیم؟

چگونه کانال اینستاگرام بسازیم؟

اشتراک گذاری

در دنیای دیجیتال امروز، شبکه‌های اجتماعی نقش مهمی در ارتباطات و به اشتراک‌گذاری اطلاعات دارند. اینستاگرام به عنوان یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های اجتماعی، امکانات فراوانی برای کاربران فراهم می‌کند تا محتوای خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. ساختن کانال یا صفحه‌ای در اینستاگرام می‌تواند به شما کمک کند تا مخاطبین بیشتری جذب کنید و برند شخصی یا کسب و کار خود را ارتقا دهید. در این مقاله، مراحل ساخت کانال اینستاگرام را به صورت جامع و دقیق بررسی خواهیم کرد تا شما بتوانید به راحتی و با استفاده از نکات کاربردی، یک کانال موفق و جذاب ایجاد کنید. آیا آماده‌اید تا قدم به قدم با ما همراه شوید و پی ببرید که چگونه کانال اینستاگرام بسازیم؟

جهت مشاوره با ما در ارتباط باشید📞

نحوه ساخت کانال اینستاگرام

در اوایل سال 2023، کانال اینستاگرام در دسترس برخی از حساب های کاربری محبوب در شبکه اجتماعی فوق، قرار گرفت و به صاحبان این صفحات اجازه داد پیام های خود را مستقیماً برای دنبال کنندگان کانال های خود ارسال کنند. تولیدکنندگان محتوا می‌توانند از این ویژگی برای ارائه محتوای انحصاری به تعداد معینی از مخاطبین، گزارش رویدادهای مهم یا دریافت بازخورد از افراد دیگر استفاده کنند.

چگونه کانال اینستاگرام بسازیم؟

شایان ذکر است که ایجاد کانال در اینستاگرام مختص حساب های کاربری Creator است. در نتیجه کاربران عادی نمی توانند از موارد فوق بهره مند شوند. این موضوع اهمیت کانال ها را بیشتر کرده و تولیدکنندگان محتوا می توانند از آن ها برای دسترسی آسان تر به فالوورهای خود استفاده کنند. در ادامه به این میپردازیم که چگونه کانال اینستاگرام بسازیم؟

چگونه کانال اینستاگرام بسازیم؟

از زمان معرفی قابلیت کانال اینستاگرام توسط متا، تغییرات نسبتاً گسترده ای در اطراف آن ایجاد شده است. به عنوان مثال، در ابتدا، تنها تعداد محدودی از تولیدکنندگان محتوا که توسط متا انتخاب شده بودند، امکان ایجاد کانال در اینستاگرام را داشتند. اما از اواسط سال 2023، ویژگی مذکور برای همه حساب‌های سازنده در دسترس قرار گرفت. توجه داشته باشید که این نوع حساب کاربری با حساب های شخصی یا تجاری متفاوت است. اگر به این حساب دسترسی دارید، می توانید با دنبال کردن مراحل ذکر شده در زیر یک کانال ایجاد کنید:

کانال اینستاگرام

  • برای آغاز، پس از ورود به حساب کاربری خود در اپلیکیشن اینستاگرام، روی آیکن پیام‌ها در گوشه بالایی صفحه اصلی کلیک نمایید.
  • در ادامه، گزینه ایجاد یک پیام جدید را از گوشه بالایی صفحه، برگزینید.
  • اکنون گزینه Create broadcast channel را می‌بینید.
  • پس از انتخاب مورد گفته‌شده در بالا، می‌توانید تنظیمات و جزئیات مرتبط با کانال خود ازجمله نام آن، نحوه دسترسی و مخاطبان، نحوه نمایش و موارد دیگر را مشخص کنید.
  • پس از تعیین موارد مورد نظر خود، گزینه Create broadcast channel را بزنید تا کانال ساخته شود.
  • درصورت فعال نمودن بخش Show channel on profile، لینک کانال در توضیحات پیج،نشان داده میشود.

در آینده اگر نیاز به تغییر تنظیمات یا توضیحات کانال خود داشتید، می توانید دوباره از صفحه فید روی نماد پیام ها ضربه بزنید و پس از ورود به صفحه جدید، کانال خود را در بالای صفحه مشاهده کنید.

حال که دانستیم چگونه کانال اینستاگرام بسازیم؟ به نحوه دعوت افراد به کانال میپردازیم.

نحوه دعوت افراد به کانال اینستاگرام

پس از اینکه توانستید با استفاده از مسیر فوق کانال اینستاگرام خود را ایجاد کنید و به جواب این سوال که چگونه کانال اینستاگرام بسازیم؟ رسیدیم می توانید فالوورها و مخاطبین خود را نیز به آن دعوت کنید. در اینجا سه ​​راه اصلی برای تشویق کاربران به دنبال کردن کانال وجود دارد. اگرچه راه حل های دیگری برای این کار وجود دارد.

1. ارسال اولین پیام از طریق عملکرد کانال اینستاگرام ، منجر به یک اعلان به تمام دنبال کنندگان صفحه شما می شود که حاوی دعوت نامه به کانال است. بدیهی است که این روش ، بهترین گزینه برای مخاطبین موجود صفحه است و در جذب سایر کاربران مفید نیست. بهتر است محتوای اولین پیام خود را با دقت و وسواس فراوان تهیه کنید تا کاربران پس از تماشای آن کانال را به دنبال کردن آن تشویق کنند.

برودکاست اینستاگرام

2. تبلیغ کانال در استوری یکی از راه های اصلی جذب فالوور است. اگرچه استوری های صفحه فقط توسط فالوورها در مرحله اول مشاهده می شود. اما ارسال آنها به سایر کاربران، افراد جدیدی را به صفحه و کانال شما هدایت می کند. به همین دلیل توصیه می شود به یک دعوت خشک و ساده بسنده نکنید و برای این کار به فکر محتوای جذاب باشید.

3. نمایش لینک کانال در قسمت توضیحات (بیو) پروفایل اینستاگرام شما، راه اصلی ورود کاربران به کانال شما در این شبکه اجتماعی است. در این راستا می توانید با ذکر این لینک در کپشن پست ها یا محتوای بصری خود، کاربران را به دنبال کردن کانال دعوت کنید.

اینستاگرام به چندین تولیدکننده محتوا اجازه داده است در یک کانال شرکت کنند و حداکثر مجاز 10 حساب کاربری در هر کانال است. برای دعوت از افراد دیگر به شرکت در کانال خود می توانید مسیر زیر را دنبال کنید. البته توجه داشته باشید که حساب کاربری آنها باید از نوع Creator باشد.

  • در صفحه اصلی (Feed) روی آیکن پیام‌ها در گوشه بالایی بزنید و سپس کانال خود را از بالای صفحه انتخاب کنید.
  • بعد از وارد شدن به کانال، عنوان آن در بالا را لمس نموده و در ادامه گزینه People را از میان موارد نشان داده‌شده برگزینید.
  • حالا گزینه Add را که در کنار عنوان Collaborators قرار گرفته است، انتخاب کنید.
  • حال با ورود و جستجوی حساب‌های کاربری مورد نظر، می‌توانید تولیدکنندگان محتوای دلخواه خود را به کانال بیافزایید یا از بین اکانت‌های پیشنهادی انتخاب کنید.

برای حذف حساب های اضافه شده به کانال، کافی است دوباره از طریق همان مسیر قبلی به صفحه مشارکت کنندگان بروید و روی گزینه حذف در کنار نام هر حساب کلیک کنید. شایان ذکر است که تنها سازنده کانال می تواند شرکت کنندگان را مدیریت، اضافه و حذف کند و سایر حساب های تولید کننده محتوا در کانال به این تنظیمات دسترسی نخواهند داشت.

مزایای استفاده از کانال اینستاگرام

پس از اینکه پی بردیم چگونه کانال اینستاگرام بسازیم؟ خوب است بدانیم در حال حاضر تولیدکنندگان محتوا به راه‌های زیادی برای تعامل با مخاطبان خود دسترسی دارند که مهم‌ترین آنها داستان‌ها است. با این حال اینستاگرام به طور مداوم راه حل های جدیدی را برای این منظور اضافه می کند که قابلیت ایجاد کانال یکی از آنهاست. اما چه چیزی باعث برتری یک کانال در اینستاگرام نسبت به سایر گزینه ها می شود؟ در اینجا برخی از مهمترین دلایل استفاده از این ویژگی آورده شده است:

1. ارسال پیام به صورت انبوه بدون امکان پاسخگویی یکی از کاربردهای مهم کانال در اینستاگرام است. دنبال کنندگان شما می توانند پیام را در صندوق ورودی خود ببینند، اما نمی توانند به آن پاسخ دهند. این کار از پر شدن صندوق ورودی شما با تعداد زیادی پاسخ دنبال کننده جلوگیری می کند تا بتوانید راحت تر پیام های خود را مدیریت کنید.

چگونه کانال اینستاگرام بسازیم؟

2. دسترسی به ویژگی‌های غیر متنی یکی دیگر از مزایای استریم اینستاگرام است. علاوه بر اشتراک‌گذاری پیام‌های متنی، کاربران می‌توانند انواع مختلف محتوا از جمله عکس، فیلم و یادداشت صوتی را در کانال‌های خود ارسال کنند. همچنین قابلیت ثبت بازخورد (واکنش) در مورد پیام ها و شرکت در نظرسنجی توسط فالوورهای کانال وجود دارد.

3. افزایش تعداد فالوورها و تعامل نزدیک با مخاطبان یکی از مزایای کانال در اینستاگرام است. برای نتیجه بهتر، توصیه می شود کانال خود را با سایر تولیدکنندگان محتوا مدیریت کنید تا طیف جدیدی از کاربران صفحه شما را بشناسند. همچنین می توانید آزادی عمل بیشتری در محتوای کانال های خود داشته باشید. زیرا دیگر نیازی به بهینه سازی آن برای سازگاری بیشتر با الگوریتم های اینستاگرام ندارید. به عنوان مثال، ارسال یک توییت بدون اضافه کردن توضیح می تواند در وقت شما صرفه جویی کند و منجر به تعامل سریعتر با فالوورهای شما شود.

جستجوی کانال در اینستاگرام

پس از آن که به جواب سوال چگونه کانال اینستاگرام بسازیم؟ پاسخ دادیم و مزایا و نحوه دعوت به آن را متوجه شدیم. این امر مهم است که کاربران می توانند با مراجعه به بخش اینباکس اپلیکیشن موبایل اینستاگرام کلمه کلیدی را برای جستجوی بین کانال ها وارد کنند. اینستاگرام همچنین به طور خودکار لیستی از کانال های پیشنهادی را بر اساس صفحاتی که دنبال می کند و علایق افراد به کاربر نمایش می دهد. همچنین معمولاً امکان مشاهده کانال های عمومی مربوط به یک صفحه در قسمت بیوی آن وجود دارد که با لمس لینک وارد کانال می شود.

اینستاگرام

ارتباط با واحد فروش☎️

سخن پایانی

در این مقاله به طور کامل اینکه چگونه کانال اینستاگرام بسازیم را بررسی کرده ایم. اکنون می توانید با رعایت این توصیه ها میتوانید به راحتی یک کانال اینستاگرامی تاسیس کنید و آن را اداره کنید. کارینو بیزینس در پیشرفت کسب و کار و صفحات مجازی شما را همراهی مینماید و با ارائه انواع خدمات سوشال مدیا به کمک شما مشتریان گرامی می آید.

کارینو ، همراه کسب و کاری نو!

مجله نامه های مرتبط