تبلیغات در اینستاگرام
تبلیغات در اینستاگرام

نقشه راه تبلیغات در اینستاگرام

اشتراک گذاری

امروزه تبلیغات در اینستاگرام بسیار مورد توجه کارشناسان بازاریابی و صاحبان مشاغل قرار گرفته است.
اینستاگرام یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی  محسوب میشود که مخاطبان آن بیش از یک میلیارد نفر در سر تا سر جهان است.
دسترسی به طیف گسترده ای از روش ها و ابزارها، دیده شدن در اینستاگرام را به یک استراتژی موثر و آسان تبدیل کرده است.
در این مقاله سعی می کنیم شما را با این نقشه راه در کارینو بیزینس  آشنا کنیم.

در ادامه به 7 مورد نقشه راه تبلیغات در اینستاگرام میپردازیم:

 

تعیین اهداف دقیق برای تبلیغات در اینستاگرام

بگذارید به شما بگوییم که تعیین اهداف اولین گام بازاریابی در اینستاگرام است.

قبل از شروع کار، باید به این سوال پاسخ روشنی بدهید:

با کمک گرفتن از اینستاگرام به چه اهدافی میتوان دست یافت؟

میخواهید چه محصولی را از طریق دیده شدن در اینستاگرام ارائه دهید؟

بهترین روشی که ما برای داشتن یک صفحه جذاب به شما پیشنهاد میکنیم تعیین اهداف برای بارگذاری ویدیو و عکس ها طبق الگوریتم اینستاگرام است

راهی که نیاز به صبر و حوصله دارد ولی تضمینی است

3 مرحله اصلی برای طراحی اهداف در صفحه اینستاگرام

  1.  برنامه ریزی برای تبلیغ صفحه در فضای مجازی: سعی کنید مخاطبان خود را از وجود صفحه خود آگاه کنید.
  2.  محتوای پست های شما باید با اهداف شما در اینستاگرام هماهنگ باشد
  3.  اهداف صفحه اینستاگرام خود را مشخص کنید و آنها را بر اساس مخاطبان خود طراحی کنید

 

شناخت مخاطب هدف

 

دانستن اینکه چه کسی محصول یا خدمات شما را خریداری میکند برای ایجاد و رشد کسب‌ و کار شما بسیار مهم است. شما باید ابتدا به طور خاص مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید. تا بتوانید برنامه ریزی دقیقی برای تبلیغات در اینستاگرام داشته باشید و تعامل با مشتریان خود را افزایش دهید تا به هدف دلخواهتان برسید.

 

شناخت مخاطب هدف

مخاطب هدف به چه معناست؟

مخاطب هدف،گروهی از مشتریان هستند که احتمالا به محصولات یا خدمات شما علاقه مندند بسیاری از کسب و کارها بر اساس ویژگی هایی مانند جنسیت، سن، شغل، موقعیت مکانی، وضعیت اجتماعی و سطح تحصیلات، مخاطبان هدف خود را جستجو می کنند.

چرا شناسایی مخاطب هدف مهم است؟

دانستن اینکه محصول شما برای چه کسی جذابیت دارد بسیار مهم است و به شما امکان می دهد تا یک تحلیل بازار از مشتری ایده آل خود انجام دهید. همچنین می توانید برای بهبود استراتژی محتوای خود درباره نیازها و علایق آنها تحقیق و مطالعه کنید. درک مخاطبان هدف به تقویت روابط با مشتری، بهبود وفاداری مشتری و افزایش تعامل با مشتری کمک می کند.

نحوه شناخت مخاطب برای تبلیغات در اینستاگرام

برای دستیابی به مشتریان هدف، ابتدا باید یک برنامه ریزی موثر برای شناخت مخاطب ایجاد کنید. هرچه دقیق تر باشید، نرخ تبدیل بازدید به مشتری بالاتر میرود.

نکاتی که باید در نظر داشته باشید:

مشتریان شما اطلاعات خود را از کجا می گیرند؟
علایق مشتریان شما چیست؟
آنها از چه پلتفرم های رسانه های اجتماعی استفاده می کنند؟
کجا زندگی می کنند؟

همچنین میتوانید جهت اطلاعات کافی از هوش مصنوعی در کسب و کار با ما همراه باشید.

جمع آوری اطلاعات مخاطبین

جمع آوری اطلاعات مخاطبین کار ساده و آسانی است اما اگر به درستی انجام شود بازدهی صفحه اینستاگرام شما چندین برابر میکند

اکنون دو مورد را باهم برسی میکنیم:

در ابتدا به قسمت تنظیمات پیج اینستاگرام خود رفته و اینسایت (insights) را چک کنید اطلاعاتی اععم از رنج سنی که شمارا دنبال میکند،جنسیت دنبال کننده ها،محل زندگی آنها و ساعات بازدید بالا را به شما نمایش میدهد.

مورد دوم تولید محتوا به صورت پرسش و پاسخ میباشد شما باید مخاطب خود را به چالش بکشید.

حال این پرسش و پاسخ میتواند نظر سنجی باشد یا سوال هایی که علایق و سلایق مخاطب را به شما نشان دهد.

 

برسی تبلیغات رقبا

به همان اندازه که مخاطب شناسی در دنیای رقابتی امروز مهم است، شناخت رقبا و انجام تحلیل مناسب روی آنها کمک زیادی به ما در رسیدن به اهدافمان می کند.

 

تجزیه و تحلیل رقبا برای تبلیغات در اینستاگرام

 

این روزها تحلیل رقبا در اینستاگرام و حتی سایر شبکه های اجتماعی به یکی از موضوعات و دغدغه ها در حوزه دیجیتال مارکتینگ تبدیل شده است.

آیا میدانید چطور میتوان تبلیغات رقبا در اینستاگرام را مورد تحلیل و برسی قرار داد؟

مورد اول این است که شما نوع تبلیغات در اینستاگرام و بازدهی آن را در پیج رقبای حوزه کاری خود تحلیل و برسی کنید.

شما باید صفحات رقبای خود را در حوزه ای که فعالیت دارید را بیابید؟

تعداد دنبال کننده ها و افرادی که به آن حوزه علاقه مندند را محاسبه کنید

ساعت هایی که محتوای خودرا بارگذاری میکنند و نوع محتوایی که بارگذاری میکنند را ببینید

و مهم ترین عامل تحلیل و برسی کامنت ها و نظراتی است که مخاطبان نوشته اند.

 

انتخاب رسانه تبلیغ

 

انتخاب رسانه تبلیغات یکی از مهم ترین مراحل تبلیغات است. کسب و کارها برای پیشرفت و توسعه خود به برندسازی و آگاهی از برند نیاز دارند. برای به دست آوردن نام تجاری و معرفی صحیح کسب و کار، انتخاب رسانه در تبلیغات از اهمیت ویژه ای برخور دار است. تبلیغات در اینستاگرام یکی از مهمترین اقداماتی است که یک برند برای پیشرفت و توسعه خود باید انجام دهد. پس انتخاب رسانه تبلیغاتی مناسب حوزه کاری شما باید با نهایت دقت صورت گیرد  تا بتوانید بهترین بازدهی را داشته باشید و موثرترین ارتباط را با مشتریان خود ایجاد کنید.

 

تولید محتوای تبلیغاتی

 

هنگام ایجاد محتوای تبلیغاتی اینستاگرام، ابزارهای ویرایش قدرتمند بسیاری را در اختیار خواهید داشت. برای اینکه بتوانید بهترین محتوا را تولید کنید، باید بتوانید هدف خود را مشخص کنید. هدف شما می تواند یکی از موارد زیر باشد:

  • معرفی برند برای افزایش ارتباط شما با دیگران
  • ترافیک وب سایت را افزایش دهید
  • تعامل، اشتراک و غیره را با مخاطبان افزایش دهید
  • معرفی اپلیکیشن خود و تشویق به نصب آن
  • پیام رسانی برای افزایش آگاهی مردم از برند شما
  • نمایش محصولات و خدمات

 

تحلیل تبلیغات

تحلیل تبلیغات برای اینستاگرام بدین معناست که شما باید بدانید که هدف مورد نظر شما از تبلیغات چه بوده آیا با بودجه ای که هزینه کرده اید بازدهی مناسبی داشته اید.

 

 

 

تحلیل تبلیغات

شما باید آمار پیج خودرا قبل و بعد تبلیغات تلحیل کنید تا بتوانید زین پس عملکرد خودرا بهبود ببخشید.

 

نتیجه گیری

کارینو بیزینس در این مقاله به شما آموخت چگونه میتوانید نقشه راه تبلیغات در اینستاگرام خودرا ترسیم،پیاده سازی و تحلیل کنید. مهم ترین نکته که باید همیشه به یاد داشته باشید هدف گذاری دقیق،ارتباط و تعامل با کاربران است تا آنها بدانند شما اهمیت و ارزش برایشان قائلید.

تیم کارینو بیزینس در تمامی این مراحل جهت مشاوره و راه اندازی کسب و کارتان همراه شماست.

 

 

 

 

 

مجله نامه های مرتبط