نحوه رفع مشکل بلاک اینستاگرام
نحوه رفع مشکل بلاک اینستاگرام

نحوه رفع مشکل بلاک اینستاگرام

اشتراک گذاری

اکانت اینستاگرامم را باز می کنم. طبق معمول، پست های مورد علاقه ام را روی صفحه می بینم. قبل از اینکه ویدیو را ببینم ناخودآگاه آن را لایک میکنم. بدون قلب قرمز! چی شد؟

پیام بلاک اینستاگرام را روی صفحه می بینم و روزم را خراب می کند. من در اینستاگرام بلاک شدم! مسلما هرکدام از ما ممکن است، حداقل یک بار با همچنین صحنه ای روبه رو شویم.

برای رفع انسداد اینستاگرام چه باید کرد و نحوه رفع مشکل بلاک اینستاگرام چیست؟

اینستاگرام چالش های زیادی دارد که باید یاد بگیرید چگونه بر آنها غلبه کنید. به همین دلیل تصمیم گرفته ایم اینستاگرام را از صفر تا 100 به شما آموزش دهیم. در این مقاله همه آنچه را که باید در مورد مسدود شدن و رفع بلاک اینستاگرام بدانید را به شما خواهیم گفت. پس بیایید سریع به ماجرای بلاک شدن در اینستاگرام بپردازیم.

اکشن بلاک اینستاگرام

بلاک اینستاگرام یا همان اکشن بلاک(Action block) چیست؟

قبل از اینکه به نحوه رفع مشکل بلاک اینستاگرام و دلایل آن بپردازیم، اجازه دهید ببینیم بلاک شدن در اینستاگرام به چه دلیل ایجاد میشود؟

وقتی کاری را انجام می دهید که اینستاگرام دوست ندارد اینستاگرام شما را محدود میکند و شما را بلاک میکند. ممنوعیت ها معمولا خیلی ناگهانی اتفاق می افتد. اینستاگرام هیچ هشداری در مورد بلاک نمی دهد. وقتی نمی‌توانید کسی را لایک کنید، نظر بدهید یا دنبال کنید، می‌دانید که مسدود شده‌اید.

طبیعتا این ممنوعیت ها، اشکال مختلفی دارند که در ادامه در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

حالا چرا اینستاگرام شما را بلاک می کند؟ دلایل مختلفی دارد که در ادامه مقاله به آن می پردازیم.

چرا اینستاگرام یک اکانت را بلاک می‌کند؟

به طور کلی، به این دلیل است که شما کاری انجام داده اید که با الگوریتم های اینستاگرام سازگار نیست. به همین دلیل اینستاگرام تصمیم گرفته است که شما برای مدتی فعال نباشید و در واقع قصد دارد با این کار، کاربران را تنبیه کند:

1- زیاد از حد فالو و آنفالو کردن

خب، باید بگوییم که اینستاگرام از این که کاربران زیادی را پشت سر هم ، فالو کنید و در عرض یک روز یا یک ساعت آن ها را آنفالو کنید، خوشش نمی آید. به همین دلیل حساب شما را مسدود مینماید.

2- بیش از حد لایک کردن

اگر در یک روز تعداد زیادی از پست های دیگران را لایک کنید، اینستاگرام عصبانی می شود! زمانی که تعداد لایک ها از حد مجاز روزانه بیشتر شود، اینستاگرام شما را اسپم می داند و شما را بن می کند.

3- زیاده‌روی در هشتگ

اگر در کپشن پست ها و استوری ها، بیش از حد از هشتگ ها استفاده کنید، اینستاگرام شما را بلاک می کند.

4- تکرار زیاد یک کامنت در پست‌ها

کامنت های مکرر زیر یک پست یا پست های مختلف ،باعث مسدود شدن حساب کاربری شما در اینستاگرام می شود.

5- استفاده از ربات اینستاگرام

بسیاری از اکانت ها از ربات ها برای افزایش فالوور، افزایش لایک و غیره استفاده می کنند. اما الگوریتم های جدید اینستاگرام به شدت با استفاده از ربات ها مخالف هستند. بنابراین، اگر از ربات‌های اینستاگرام استفاده می‌کنید، انتظار داشته باشید که از طرف اینستاگرام تحریم شوید.

6- وارد شدن به اکانت اینستاگرام به وسیله دستگاه یا IP مختلف

اگر با استفاده از دستگاه یا آدرس IP دیگری وارد حساب خود شوید، نمی‌توانید پیام شناسایی پیامک یا ایمیل خود را تأیید کنید. اینستاگرام مشکوک می شود. این بدان معنی است که فکر می کند این ممکن است کار هکرها باشد و حساب شما را مسدود کند.

دلایل بلاک شدن اینستاگرام

7- ریپورت شدن اکانت

خوب، یکی از دلایل واضحی که اینستاگرام ممکن است حساب شما را مسدود کند؛ گزارش یا ریپورت شدن شما توسط سایرین میباشد. ریپورت کردن یعنی فالوورهای شما به هر دلیلی از شما به اینستاگرام شکایت می کنند.

8- گذاشتن پست‌های غیر اخلاقی

اگر پستی را منتشر کنید که اینستاگرام آن را غیراخلاقی می‌داند، احتمال زیادی وجود دارد که تجارت شما ممنوع شود. حالا این پست های غیر اخلاقی چیست؟ به عنوان مثال، محتوای جنسی و خشونت آمیز، عکس های برهنه و …

9- نقض حقوق کپی رایت

شما باید محتوایی را که خودتان تولید کرده اید منتشر کنید. اگر پستی را کپی می کنید، حتما آن صفحه را نشانه گذاری کنید. البته اگر صاحب محتوا اجازه کپی را بدهد مشکلی نیست. اما در غیر این صورت احتمال بلاک شدن شما توسط اینستاگرام وجود دارد.

نحوه رفع مشکل بلاک اینستاگرام

انواع بلاک اینستاگرام چگونه است؟

حال ک با انواع نحوه رفع مشکل بلاک اینستاگرام آشنا شدیم خوب است بدانیم بلاک اینستاگرام انواع مختلفی دارد. از طریق پیام فرستاده شده توسط اینستاگرام پی خواهید برد که اکانت مسدود شده متعلق به کدام دسته میباشد.

بلاک شدن موقت

همانطور که از نام آن پیداست، این مدل مسدود کردن موقتی است. احتمالاً از یک اقدام در اینستاگرام بیش از حد استفاده کرده اید.

بلاک شدن با تاریخ انقضا

این مدل ممنوعیت تقریباً شبیه به ممنوعیت موقت است. با این تفاوت، برای مثال اینستاگرام شما را تا 24 ساعت بلاک می کند. اما در بین کاربران مشاهده شده است که در صورت تخطی از قوانین در این مدت، مدت ممنوعیت بیشتر می شود.

بلاک شدن برای همیشه یا اکشن بلاک

خوب، در این مورد شما به طور دائم یا برای مدت طولانی محروم هستید. این نوع ممنوعیت به طور معمول به دلیل نقض قوانین اینستاگرام اتفاق می افتد.

نحوه رفع مشکل بلاک اینستاگرام

راه های مختلفی برای خروج از بلاک وجود دارد. در اینجا چندین مورد از نحوه رفع مشکل بلاک اینستاگرام را ارائه می دهیم که یکی از آنها در نهایت جواب می دهد.

1- از یک دستگاه دیگر و نتِ دیتا استفاده کنید

2- از اینستاگرام بخواهید شما را رفع بلاک کند

3- به اینستاگرام ریپورت بفرستید

4- حساب اینستاگرام و فیس بوک خود را به هم متصل نمایید

5- 48 ساعت تا رفع بلاک اینستاگرام صبر کنید

6- اطلاعات پروفایلتان را تکمیل کنید

7- اینستاگرام را حذف و دوباره نصب نمایید

8- پسورد اکانتتان را تغییر دهید

نحوه رفع مشکل بلاک اینستاگرام

چه‌کار کنیم که بلاک نشویم؟

با اینکه با نحوه رفع مشکل بلاک اینستاگرام آشنا شدیم ولی همانطور که می دانید پیشگیری بهتر از درمان است. پس بیایید ببینیم برای جلوگیری از ممنوعیت چه کاری می توانیم انجام دهیم.

1- اگر تازه کار هستید، عجله نکنید

گاهی اوقات اکانت هایی که به تازگی وارد اینستاگرام شده اند بیش فعال هستند. یعنی اگر به تازگی یک حساب کاربری ایجاد کرده اید و وارد اینستاگرام شده اید، به سرعت شروع به لایک کردن پست های دیگران نکنید. زیرا ربات ها معمولا این کار را انجام می دهند.

بعد از ساختن اکانت باید چه کنم؟

2- فعال باشید

3- اسپم نباشید

سخن آخر

نکته اخلاقی این مقاله چیست؟ زیاده‌‌روی در هرچیزی عواقب دارد.

پس نه تنها در اینستاگرام، حتی در زندگی شخصی هم سعی کنید در انجام هیچ کاری زیاده‌روی نکنید!

ما در این مقاله سعی کردیم همه نکات مربوط به اکشن بلاک اینستاگرام را به شما توضیح دهیم و نحوه رفع مشکل بلاک اینستاگرام را باهم مرور کردیم. یعنی در اصل به سوال های:

اکشن بلاک چیست؟ چند مدل بلاک داریم؟ دلایل بلاک شدن و نحوه رفع مشکل بلاک اینستاگرام چیست؟

پاسخ دادیم و مانند همیشه شما را در تقویت و توسعه کسب و کار و فضای مجازیتان همراهی میکنیم.

کلینیک کسب و کار کارینو همراه کسب و کاری نو!

مجله نامه های مرتبط