اینجا فروشگاه خدمات سوشال مدیا است​

خدمات اینستاگرام
فروشگاه خدمات اینستاگرام
خدمات تبلیغات تلگرام
فروشگاه خدمات تلگرام

سوشال مدیا

برای شروع بیزینس دیجیتالی تماس بگیرید

با گذشت زمان و پدید آمدن شبکه های اجتماعی ( سوشال مدیا – socialmedia  (نظیر اینستاگرام , فیسبوک و … ورود کسب و کار ها به فضای شبکه های اجتماعی و پیشرفت روز افزون الگوریتم ها و هوش مصنوعی این برنامه ها سبب شده است تا صاحبین کسب و کار به فکر توسعه کسب و کار خود در این شبکه ها باشند تا از این ابزار استفاده کنند و خدمات , محصولات خودشون راحتتر بتوانند به مخاطبین خود رائه بدهند. 

 

سوشال مدیا چیست؟

شبکه های اجتماعی یا سوشیال مدیا فناوری تعاملی است که به شما اجازه میدهد تا در بستر اینترنت بتوانید موارد مورد نظر خود اهم از افکار , ایده ها و  حرف ها با دوستانی که در این فضا برای خود یافت کرده اید به اشتراک بگذارید .

امروز اکثر شبکه های اجتماعی بر بستر اینترنت در حال فعالیت هستند پس میتوان به زبان ساده تر تعریفی برای شبکه های اجتماعی ارائه داد : شبکه های اجتماعی فناوری هست که امکان برقراری ارتباط در بستر اینترنت را برای شما فراهم می کند. 

این ارتباط میتواند برای ارسال عکس , ویدئو و یا پیامی مبتنی بر متن باشد که از طریق موبایل , تبلت و حتی کامپیوتر شخصی به دوستان خود ارسال کنید. 

خدمات شبکه اجتماعی

 

تاریخچه شبکه های اجتماعی سوشال مدیا 

شبکه های اجتماعی در دهه 80 میلادی با شبکه bbs  هنگامی که اینترنت با سرعت فزاینده زیادی در حال رشد بود شروع به کار کرد و با پیشرفت گوشی های هوشمند و آغاز به کار فیسبوک در سال 2004 سر آغاز فصل جدیدی در شبکه های اجتماعی بود. 

 

تاثیر شبکه اجتماعی بر روی کسب و کار ها 

 

شبکه های اجتماعی با توجه به ماهیت مخاطب محوری که دارند بهترین فضا برای جذب مخاطبین جهت معرفی محصول و خدمات مجموعه های مختلف می باشد و صاحبین کسب و کار های کوچک و بزرگ نیز این فضارو درک کرده و با گذر زمان توانستند ارتباط برقرار کنند و نتایج شگفت انگیزی در توسعه کسب و کار های خودشون با استفاده از شبکه های اجتماعی گرفتند. 

سوشال مدیا بدلیل هزینه هایی منطقی  که دارند و ارتباط مستقیمی که با مخاطب دارند بهترین راه  و سریعترین مسیر برای به نتیجه رسیدن در تبلیغات هست که معمولا مربی های کسب و کار ( بیزینس کوچ ) در مشاوره های خودشون به شدت برروی استفاده از قابلیت های این شبکه ها تاکید دارند تا بتوانند موتور های کسب و کار های کوچک را روشن کنند و در سریعترین زمان ممکن به درآمد برسند. 

 

 انواع شبکه های اجتماعی 

 

شبکه های اجتماعی از آغاز تا امروز با تغییرات بسیار زیادی رو به رو شده اند و تعداد زیادی به این شبکه ها افزوده شده است مانند یوتیوب , اینستاگرام , فیسبوک , توییتر ( ایکس ) و …. با الگوریتم های متفاوتی که دارند به صاحبین کسب و کار ها کمک بسیار زیادی میکنند. 

 

تعدادی از این شبکه های اجتماعی که محبوبیت بسیار زیادی به شرح زیر می باشد. 

 

فیس‌بوک (۲٫۷۴ میلیارد نفر کاربر)

یوتوب (۲٫۲۹ میلیارد نفر کاربر)

واتس‌اپ (۲ میلیارد نفر کاربر)

فیس‌بوک مسنجر (۱٫۳ میلیارد نفر کاربر)

اینستاگرام (۱٫۲۲ میلیارد نفر کاربر)

وی‌چت (۱٫۲۱ میلیارد نفر کاربر)

تیک تاک (۶۸۹ میلیون نفر کاربر)

QQ (۶۱۷ میلیون نفر کاربر)

Douyin (۶۰۰  میلیون نفر کاربر)

Sino Weibo (۵۱۱ میلیون نفر کاربر)

تلگرام (۵۰۰ میلیون نفر کاربر)

اسنپ‌چت (۴۹۸ میلیون نفر کاربر)

Kuaishou (۴۸۱ میلیون نفر کاربر)

پینترست (۴۴۲ میلیون نفر کاربر)

ردیت (۴۳۰ میلیون نفر کاربر)

توییتر (۳۵۳ میلیون نفر کاربر)

Quora (۳۰۰ میلیون نفر کاربر)

شبکه های اجتماعی براساس عملکرد به  10 دسته تقسیم بندی می شوند. 

 

شبکه های ارتباطی

مثل لینکدین , فیسبوک , توئیتر ( ایکس ) و …

 

شبکه های کشف و ذخیره محتوا 

مثل پینترست 

 

شبکه های به اشتراک گذاری محتوا 

مثل یوتیوب , اینستاگرام , اسنپ چت و …

 

فروم های بحث

مثل کوئرا , ردیت و .. 

 

شبکه های مرور کاربران

شبکه های وبلاگ نویسی 

وردپرس , ویرگول و … 

 

شبکه های مبتنی بر خرید و فروش 

مثل دیجیکالا و کمدا و…

 

شبکه های مبتنی بر علایق 

مثل گودریدرز و …

 

شبکه های اقتصادی 

مثل دیوارو..

 

شبکه های فعالیت ناشناس 

مثل AFTER SCHOOL   و…

 

شبکه اجتماعی ایرانی پر مخاطب 

با توجه به گسترش این پلتفرم ها شبکه های اجتماعی ایرانی نیز در رقابت با شبکه های اجتماعی خارجی نیز فعال شده و به فعالیت میپردازند که پرمخاطب ترین این شبکه ها قصد داریم به شما معرفی کنیم 

 

شبکه اجتماعی نزدیکا
شبکه اجتماعی هورسا 

شبکه اجتماعی روبیکا 

شبکه اجتماعی پیام رسان ایتا 

شبکه اجتماعی پیام رسان سروش 

شبکه اجتماعی پیام رسان بله 

 

راه موفقیت در شبکه های اجتماعی 

 

برای موفقیت در سوشال مدیا باید الگوریتم هر شبکه بشناسید الگوریتم ها متشکل از قوانین و قواعدی هستند که هر شبکه اجتماعی به صورت جداگانه ای مختص خود دارد و همیشه درحال اپدیت هستند اغلب این شبکه های اجتماعی بر اساس سیاست کاری که دارند دوست ندارند راجب الگوریتم های خود با مخاطبین صحبت کنند بنابراین متخصصین این حوزه با روش هایی که دارند به تحقیق راجب الگوریتم های این شبکه های اجتماعی میپردازند و با مهارتی که پیدا میکنند در این زمینه به کسب و کار ها کمک کرده تا در این شبکه های اجتماعی به موفقیت برسند. 

 

در نهایت شبکه های اجتماعی به دلیل ماهیت و نحوه عملکردی که دارند میتوانند یکی از عوامل تاثیرگذار موفقیت کسب و کار ها باشند به این دلیل خیلی از صاحبین کسب و کار مشتاقانه در شبکه های اجتماعی به فعالیت میپردازند خیلی از این افراد برای موفقیت در شبکه های اجتماعی به سراغ متخصصین این حوزه جهت مشاوره , آموزش و مدیریت صفحات این شبکه های می روند جهت مشاوره رایگان شبکه های اجتماعی شما میتوانید از متخصصین کارینو بیزینس بهره گرفته و از خدمات ما بهره بگیرید.