اعتماد سازی در اینستاگرام
اعتماد سازی در اینستاگرام

روش اعتماد سازی در اینستاگرام

اشتراک گذاری

تا به حال به این فکر کردید که چرا بعضی کسب و کارهای اینستاگرامی در سوشال مدیا شکست می‌خورند یا بعد از چند ماه، بارو بندلیشان را می‌بندند و از اینستاگرام خداحافظی می‌کنند؟

شاید دلیلش عدم آگاهی در رابطه با اعتماد سازی در اینستاگرام باشد.

برای جواب به این سوال از شما درخواستی دارم.

خودتان را جای فالوورهایی بگذارید که برای خرید از پیج شما باید به حسابتان پول واریز کنند. آیا خود شما بدون اعتماد برای کسی پولی واریز میکنید؟

من که فکر نمی‌کنم ! آیا برای تبدیل شدن به یک بلاگر حرفه‌ای باید با فالوورها صمیمی باشید ؟

اما اگر حرف شما برای فالوورها مهم نباشد، کاری که گفته‌ اید را انجام می‌دهند؟ معلومه که نه!

روش های زیادی در اعتماد سازی در اینستاگرام وجود دارد که در این مقاله کارینو بزینس به روش اعتماد سازی در اینستاگرام می پردازیم.

روش اعتماد سازی در اینستاگرام

‍ راه های افزایش اعتماد سازی در اینستاگرام

در زندگی واقعی جلب اعتماد افراد کار ساده ای نیست چه برسد در فضای مجازی و اینستاگرام!

اکنون ما با روش های زیر ،راه های اعتماد سازی در ایستاگرام را ذکر کرده ایم:

  • ساختن برند در اینستاگرام
  • داشتن بیوی مناسب در صفحه اینستاگرام
  • همواره پاسخگو و در دسترس بودن
  • تضمین کردن محصولات در اینستاگرام
  • نشان دهید که واقعی هستید
  • تبلیغات در اینستاگرام
  • به دنبال افزایش تعامل باشید نه تعداد فالوور
  • نظر مشتری ها را منتشر کنید

یکی از انواع تبلیغات موثر در اینستاگرام ، تبلیغات بازدیدی اینستاگرام میباشد که در آژانس دیجیتال مارکتینگ ما به صورت کاملا واقعی و مقرون به صرفه انجام میشود.

ساختن برند در اینستاگرام

یکی از روش های اعتماد سازی در اینستاگرام ساخت برند در اینستاگرام است .باید بدانید که فالوورهای شما، به چه دلیل پیج شما را دنبال می کنند و به دنبال چه محتوایی هستند . از این رو خوب است راه های نمایش محتوا به مخاطب هدف را بدانید. شما نباید هر روز یک محتوای مختلف را در پیج خود بگذاربد. به طور مثال نباید یک روز محتوایی درباره سلیبریتی ها و یک روز دیگر، نحوه تهیه کیک شکلاتی و …. را پست کنید. در کل میبایست محتواهایی که به اشتراک میگذارید اکثرا یک هدف و حوزه را دنبال کنند.

اعتماد سازی در اینستاگرام

بیوی صفحه اینستاگرام

بیو صفحه اینستاگرام شما، اولین جایی است که احتمالا کاربران برای دریافت اطلاعات از شما، آن را میبینند و بررسی می کنند. بنابراین باید طوری باشد که کاربران بتوانند به راحتی شما را دنبال کنند و بشناسند!

اولین کار برای داشتن بیوی خوب این است که نام کسب و کار خود را به صورت واضح و با زبان فارسی بنویسید و در مرحله بعدی بسیار شفاف و روشن بنویسید که چه خدماتی ارائه می دهید. زیرا در اینجا ابعاد کسب و کار اهمیت زیادی دارد.

مثلا کارگاه لباس را در نظر بگیرید. اگر فقط بنویسید “ما لباس تولید می کنیم” آیا کسی متوجه کسب و کارتان می شود؟

در این قسمت بگویید که کی هستید و برای چه کسانی، چه چیزی تولید می کنید. اگر کسب و کار کوچکی دارید، باید برای اعتماد سازی در اینستاگرام از ظرفیت های بیوی صفحه بیشترین استفاده را ببرید.

همواره پاسخگو و در دسترس باشید

بسیاری از کسب و کارها به کاربران خود سریع پاسخ می دهند اما تنها قبل از خرید. بدون شک شما باید به سرعت پرسش های کاربران را پاسخ دهید و با صبر و حوصله، آن ها را برای یک خرید درست راهنمایی کنید. اما وظیفه شما تنها به این قسمت محدود نمی شود.

روش اعتماد سازی در اینستاگرام

خدمت رسانی و پاسخ دهی به مشتریان خود را بعد از خرید هم به خوبی انجام دهید. شاید در محصولی که برای مشتری ارسال کرده اید مشکلی وجود داشته باشد و یا مشتری شما برای نحوه استفاده از آن سوالی داشته باشد پاسخگویی مناسب شما در این مرحله، موجب می شود تا مشتریان، خرید خود را از شما تکرار کنند و در گام بعدی خرید از کسب و کار شما را به دوستان و یا اطرافیان خود توصیه کنند.

تضمین کردن محصولات در اینستاگرام

آیا تازه وارد کسب کار شده اید؟ خب باید قبول کنید که برای فالوورها اعتماد به شما و خرید محصولات سخت است. پس کاری کنید که با خیال راحت از شما خرید کنند. به طور مثال به مشتری خود ضمانت عودت وجه و خدمات پشتیبانی بدهید این کار باعث می شود که راحت تر به شما اعتماد کند.

نشان دهید که واقعی هستید

برای افزایش اعتماد سازی در اینستاگرام؛ باید خود واقعی‌تان را نشان دهید. اما چطور؟

مثلا محصولاتتان را در فضای واقعی نشان دهید اگر یک پیج فروش لباس دارید؛ عکس مدل‌های واقعی در فضاهای طبیعی را پست کنید یا اگر بلاگر هستید عکس و فیلم خود را به اشتراک بگذارید.

پشت صحنه کسب و کار، یکی دیگر از روش های اعتماد سازی در اینستاگرام است فالوورها با دیدن پشت صحنه اعتمادشان به شما زیادتر می‌شود. پس با خیال راحت محصولاتتان را می‌خرند و شما را با دوستانشان به اشتراک می گذارند.

روش اعتماد سازی در اینستاگرام

مثلا عکس محیط کاری،کارمندان و مصاحبه با مشتری‌ها را در اینستاگرامتان پست کنید. اگر در محیط کار به هر بهانه‌ای جشن گرفتید؛ عکس آن را در اینستاگرام پست کنید.

فالوورها دیدن لحظه‌های واقعی در فضای مجازی را دوست دارند. این مدل پست‌ها هم تعامل و هم اعتمادشان را بالا می‌برد.

نظر مشتری ها را منتشر کنید

هیچ‌ وقت کامنت فالوورها را دست کم نگیرید. مطمئن باشید که اکثر کاربرها به نظر فالوورهای دیگر درباره شما بیشتر اعتماد می‌کنند. یکی از بهترین راه‌ ها نشان دادن رضایت فالوورهاست. مثلا عکس فالوورها با محصول خریداری شده را پست کنید البته کامنت‌های مشتریان همیشه هم مثبت نیست. سعی کنید این کامنت‌ها را پاک نکنید و به آنها پاسخ بدهید و با استفاده از با این فرصت به فالوورها نشان دهید که برای حل مشکل مشتری‌ها تلاش می‌کنید.

تبلیغات در اینستاگرام

برای تبلیغ در اینستاگرام نباید مستقیما به فالوورها بگویید که این پیج را فالو کن، یا فلان محصول را بخر!

فالوورها را با تبلیغ مستقیم خسته نکنید. نباید این حس را به فالوورها منتقل کنید که دارید از فرصت برای تبلیغات سوء استفاده می‌کنید. باید نقشه راه تبلیغات در اینستاگرام را بدانید. برای مطالعه بیشتر درباره  نقشه راه تبلیغات در اینستاگرام  ،می توانید از ما بهره ببرید.

اعتماد سازی در اینستاگرام

به دنبال افزایش تعامل باشید نه تعداد فالوور

برای افزایش فروش نباید به دنبال افزایش فالوور باشید. داشتن تعداد زیادی فالوور در حالی که از شما خرید نمی کنند چه سودی برای شما دارد؟ اگر شما بتوانید با استفاده از روش های ساده ای که در این مطلب گفته ایم اعتماد و ارتباط خوبی با کاربران خود برقرار کنید، بدون شک فروش شما افزایش خواهد داشت.

اعتماد سازی در اینستاگرام

سخن آخر

ما در این مقاله کارینو بیزینس راه های اعتماد سازی در اینستاگرام را بررسی کردیم. هدف ما از نوشتن این مقاله ایجاد و توسعه کسب و کار آنلاین شما در اینستاگرام است. امیدواریم که به کمک این روش ها بتوانید کسب و کارتان را رشد دهید و از اینستاگرام به عنوان یک پلتفرم حرفه ای برای برندینگ و جلب اعتماد مشتریان بالقوه و بالفعل خودت استفاده کنید.

مجله نامه های مرتبط