راه های نمایش محتوا به مخاطب هدف
راه های نمایش محتوا به مخاطب هدف

راه های نمایش محتوا به مخاطب هدف

اشتراک گذاری

برای نمایش محتوا به مخاطب هدف پس از اینکه استراتژی‌ محتوا را تعیین نموده اید،زمانبندی کار مشخص شده، تیم تولید محتوا تشکیل شده و محتوای شما آماده شده است، زمان آن رسیده که محتوای تولید شده منتشر و در کانال‌های ارتباطی پخش شود. محتوایی که دیده نشود، اصلاً به چه دردی میخورد؟

چگونگی نمایش محتوا به مخاطب هدف

نمایش محتوا به مخاطب هدف، دقیقاً همان مرحله‌ای از بازاریابی محتوا است که بسیاری از شرکت‌ها آن را درست انجام نمی‌دهند و سرسری از آن میگذرند.همین که محتوا تولید می‌شود، آن را روی وبلاگ و صفحات اجتماعی شرکت میگذارند و تصور می‌کنند که کار تمام شده است. این شرکت‌ها به اشتباه تصور می‌کنند بازدیدکنندگان، خود‌به‌خود از اینجا به بعد به سمتشان خواهند آمد اما واقعیت این است که چنین اتفاقی رخ نخواهد داد!

یکی از دلایلی که این اتفاق نمی‌افتد، این است که فضای اینترنت، شلوغ و پُر از مطالب متفاوت است. هر چقدر هم محتوای تولیدی شما فوق‌العاده باشد، آنقدر محتوای دیگر هست که دیده شدن متحوای شما را سخت میکند.

به همین خاطر است که از اولین روزی که شروع به تولید محتوا می‌کنید، باید به فکر ترویج و نمایش آن به مخاطب باشید.

در این مقاله، تلاش خواهیم کرد بعضی از بهترین‌ و آسان‌ترین راه‌های نمایش محتوا به مخاطب هدف را با هم بررسی کنیم. با ما همراه باشید!

 

نمایش محتوا به مخاطب هدف

 

 

 

ساختن جامعۀ هدف

در هر دو مرحله‌ استراتژی محتوا و ایده پردازی در محتوا، حتماً دربارۀ مخاطبان‌تان کلی تحقیق کرده‌اید. اینجاست که تمام آن کارهای سخت بالاخره نتیجه خود را نشان می‌دهند. اگر آن تحقیقات باعث شدند محتوایی تولید شود که دقیقاٌ به سراغ مخاطب مورد نظر شما برود، شما در راه صحیح برقراری ارتباط با مشتریان خود قرار گرفته اید.

تکنیک‌هایی که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد، به شما کمک می‌کنند این رابطه را که در واقع راه های نمایش محتوا به مخاطب هدف میباشد را مستحکم کنید.

 

 

تولید محتوا در رسانه های اجتماعی

 

رسانه‌های اجتماعی

اینکه تولید محتوا شما برای قشری از افراد جامعه مناسب است، به این معنی نیست که حتماً این محتوا دیده می‌شود؛ چون مخاطب اصلاً اطلاع ندارد که همچین محتوایی وجود دارد بنابراین شما باید با استفاده از روش‌های مختلف انتشار این محتوا را به مخاطب اعلام کنید. یکی از راه های نمایش محتوا به مخاطب هدف کمک گرفتن از شبکه‌های اجتماعی است.

در شبکه‌های اجتماعی مخاطب زیادی وجود دارد و اصلی‌ترین قابلیت استفاده از این شبکه‌ها این است که می‌توانند محتوای شما را در معرض دید مخاطبان جدید بگذارند.

از یاد نبرید که شما اطلاعات زیادی در اختیار دارید که می‌تواند به تیم شبکه‌های اجتماعی شما برای نمایش بهتر به مخاطبان کمک کند. برای مثال اگر سخنان شخصی را در نوشته خود به کار برده اید این اطلاعات را هم در اختیار این تیم شبکه‌های اجتماعی بگذارید. اینها اطلاعاتی هستند که به تیم شبکه‌های اجتماعی شما کمک می‌کنند تا بهتر با مخاطبان خود تعامل برقرار کنند.

چگونه با کمک رسانه‌های اجتماعی محتوای خود را تبلیغ کنیم؟

قبل از شروع به ترویج محتوا در شبکه‌های اجتماعی، چندین نکته را لازم است که بدانید:

  • ببینید محتوای شما مناسب کدام کانال و رسانه میباشد. بعضی از انواع محتوا مناسب توییتر هستند و بعضی دیگر به درد تبلیغات در اینستاگرام می‌خورند. گاهی اوقات خوب است که از هر دو شبکه استفاده کنید. باید سلیقه مخاطب خود را بشناسید و بدانید در کجا به دنبال چه چیزی میگردند. اگر اطلاعات کافی ندارید، تلاش کنید با آزمون‌و‌خطا به این دیدگاه برسید.
  • در زمان و ساعت مناسب مطلب را پست کنید. شبکه‌هایی مثل فیسبوک و لینکدین ابزارهای تحلیلی بسیار خوبی دارند و به شما دسترسی این را میدهند که بدانید مخاطبان شما بیشتر در چه روزهایی و چه زمان‌هایی محتوای شما را دیده‌اند.باید از این اطلاعات برای پیدا کردن زمان‌های مناسب استفاده کنید.
  • از هشتگ‌ها بهره ببرید. هشتگ‌ها یکی از بهترین راه‌های دیده شدن محتوای شما توسط افراد جدید هستند. انتخاب هشتگ‌ها را با دقت فراوان و با توجه به موضوع کسب و کارتان و الگوریتم ها انجام دهید.

روش‌هایی که تا اینجا بیان شد، کاملاً رایگان هستند و شما می‌توانید برای ترویج و پخش محتواهای خود به کار ببرید. حتی این روزها می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی با اندکی هزینه، محتوای خود را در معرض دید مخاطبان بیشتری قرار بدهید. این روزها، اینگونه امکانات در شبکه‌های اجتماعی ایرانی از جمله آپارات هم در اختیار کاربران هستند.

 

 

اینفلوئنسر مارکتینگ

 

 

 

بازاریابی با استفاده از افراد تاثیرگذار (Influencer Marketing)

افراد تاثیرگذار یا اینفلوئنسرها، کسانی هستند که در فضای مجازی یا دنیای واقعی مخاطبان و طرفداران فراوانی دارند و هر وقت که اراده کنند به مخاطبان خود دسترسی کامل دارند. مخاطبان و پیروان این فراد که می‌توانند جامعه هدف شما باشند به حرف اینفلوئنسر گوش می‌دهند.در واقع استفاده از این افراد یکی دیگر از راه های موثر نمایش محتوا به مخاطب هدف میباشد.

شما با همکاری با اینفلوئنسرها می‌توانید برای خودتان جامعه مخاطب بسازید و محتوای خودتان را برای آن‌ها نمایش دهید. اگر برنامه‌ریزی خود را به خوبی انجام داده‌اید، می‌توانید به این نوع بازاریابی به عنوان بخشی از فرآیند ترویج محتوا بنگرید.

چه افرادی برای نمایش محتوای شما مناسب می باشند؟

شاید اگر یک اینفلوئنسر آرایشی بهداشتی محتوای دیجیتال مارکتینگ شما را تبلیغ کند، بازدید خیلی کمی بگیرد چون مخاطب شما با مخاطبان او زمین تا آسمان فرق می‌کند؛ برای همین باید بگردید و افرادی را پیدا کنید که در حوزه شما یا حوزه‌های مرتبط با شما فعالیت میکنند و دارای اعتبار بالایی هستند. به طور مثال کسی که خودش دستی در دیجیتال مارکتینگ دارد و مخاطبانی دارد که به این حوزه علاقه مندند، محتوای بیزینسی شما را معرفی کند. در این صورت مخاطبانش هم با علاقه و سلیقه خود به سراغ محتوای شما می‌روند.

اعتبار بالا در شبکه‌های اجتماعی و تعداد زیاد دنبال کنندگان و نزدیک بودن علاقه مخاطبان به موضوع محتوای شما، شاخص‌هایی هستند که درنمایش محتوا به مخاطب هدف شما تاثیر به سزایی دارند.

بعد از آنکه افراد تاثیرگذارِ مناسب را شناختید، وقت برقراری ارتباط است. این کار به نوبه خود یک هنر است و نیاز به مهارت و تجربه خاص خود را دارست. از آن‌ها بخواهید که خیلی جذاب و با شوق محتوای شما را معرفی کنند؛ اگر شک دارید که اینفلوئنسر چیزی که شما می‌خواهید را به مخاطب نرساند، به او محتوای تبلیغ مخصوص خود را بدهید یا بگویید که برای معرفی محتوا دقیقا چه چیزهایی بگوید و چه ویژگی‌هایی را مدنظر قرار دهد.

کلام آخر 

در کل در یافتیم که راه های زیادی برای ترویج محتوای خود در فضای مجازی داریم که با استفاده از آن ها میتوانیم در این فضا جزو کسب و کارهای درجه بالا و موفق باشیم.روش های دیگری نیز برای موفقیت در این راه وجود دارد که نسبتا از اهمیت کمتری برخوردار است اما بد نیست نیم نگاهی به آن ها هم داشته باشیم هرچند که راه های اساسی و اصلی را در این مقاله به صورت مختصر برای شما دوستان گرامی بیان کردیم.

راه هایی مانند کامنت مارکتینگ و نوشتن پست مهمان و… نیز وجود دارد که در مقالات دیگر خلاصه به آن ها نیز خواهیم پرداخت پس با ما یعنی گروه تولید محتوای کارینو بیزینس همراه باشید!

مجله نامه های مرتبط