تفاوت کاغذ کرافت و تحریر
تفاوت کاغذ کرافت و تحریر

تفاوت کاغذ کرافت و تحریر

اشتراک گذاری

در دنیای مارکتینگ امروز، انتخاب کاغذ متناسب با نیاز پروژه‌ها و محصولات چاپی بسیار مهم است. شما باید تفاوت کاغذ کرافت و تحریر را بدانید تا انتخاب بهتری داشته باشید این دو نوع کاغذ دارای مزیت ها و جذابیت‌های خاصی هستند که بسته به کسب و کارتان، می‌توانید از آنها استفاده کنید.در این مقاله از کارینو بیزینس به طور جامع به فرق بین این دو کاغذ میپردازیم همچنین شما میتوانید با مراجعه به سایت کارینو از انواع خدمات چاپ با بهترین کیفیت بهره ببرید ما از طراحی تا چاپ درکنار شما هستیم.

کاغذ تحریر چیست؟

کاغذ تحریر رایج‌ترین نوع در بین کاغذهاست که برای مصارف مختلفی استفاده می‌شود. کاغذ تحریر که در زبان انگلیسی به آن Printing and writing paper گفته می شود، از مجله و روزنامه گرفته تا چاپ کاتالوگ و چاپ کتاب مصرف می‌شود. این کاغذ برعکس کاغذ گلاسه سطح بافت‌دار و چند قسمتی دارد که موجب می‌شود در حین نوشتن یا چاپ، جوهر به‌ راحتی جذب بافت‌ کاغذ شود و کیفیت چاپ و ماندگاری آن بالا برود.

اصلی‌ترین معیار در تعیین کیفیت کاغذهای تحریر، خمیر استفاده‌شده‌ در ساخت آن‌ها است. بیشتر مواقع کاغذی که در چاپ کتاب و مجله از آن استفاده می‌گردد، کاملاً سفید است و کاغذ روزنامه و مقواهای نازک، خمیر تیره‌تری دارند. در صنعت چاپ هرچقدر کاغذ سفیدتر باشد، مرغوبیت بیشتری دارد و قیمت آن بالاتر خواهد بود. کاغذ هایی که رنگشان رو به کرم یا قهوه ای میرود کیفیت پایین‌تری دارند و اقتصادی هستند.در ادامه به تفاوت کاغذ کرافت و تحریر میپردازیم.

برای ثبت چاپ تراکت کلیک کنید.

ویژگی‌های کاغذ تحریر

به دلیل خصوصیت ها و امکانات متعدد کاغذهای تحریر نسبت به دیگر کاغذها کاربرد بیشتری دارد و بیش از همه مورد استقبال عموم واقع‌شده است. اصلی‌ترین ویژگی‌های کاغذهای تحریر که تفاوت کاغذ کرافت و تحریر را بیان میکند در ادامه بخوانید:

خوانایی و نگارش مناسب:

کاغذ تحریر رنگ سفیدی دارد که برای قابلیت خوانایی بالای کاغذ و چاپ باکیفیت مناسب است. قدرت جذب زیاد جوهر از دیگر مزیت های کاغذهای تحریر است. سطح صاف این کاغذ موجب حرکت روان خودکار و مداد بر روی آن می‌شود و لذت نوشتن را به همراه دارد.

استحکام بالا:

ازآنجایی‌که درروند تبدیل کاغذ به محصول نهایی، فرآیندهای مختلف چاپ و بسته‌بندی روی کاغذ انجام می‌شود، استحکام و مقاومت بالا کاغذ بسیار حائز اهمیت است. کاغذ تحریر به علت استفاده از مواد شیمیایی در خمیر اولیه‌اش، مقاومت بسیار بالایی دارد و فشار زیادی را می‌تواند تحمل ‌کند.

ماندگاری: 

یکی دیگر از ویژگی‌های کاغذهای تحریر ماندگاری و طول عمر بالای آن است. این ویژگی، کاغذ تحریر را به یک گزینه مناسب برای نگهداری انواع اسناد و بایگانی‌ اطلاعاتی که نیاز به ماندگاری بالا دارند، تبدیل کرده است.

 

تفاوت کاغذ کرافت و تحریر

کاغذ کرافت چیست؟

کاغذ کرافت یکی از مدل های کاغذ یا مقوا می باشدکه از خمیر کاغذ شیمیایی تهیه شده و با نام کاغذ گراف هم شناخته می‌شود. این کاغذ اولین بار در کشور المان تهیه و تولید شد. حال واژه کرافت یعنی چه؟ نام کرافت در زبان آلمانی به معنای قدرت و مقاومت است که نشان از استحکام بالای این کاغذ دارد.

خمیری که برای ساخت کاغذ کرافت مورد استفاده قرار می‌گیرد کاملاً قابل بازیافت است. از این رو استفاده از این نوع کاغذ در دنیای امروزه که حفاظت از طبیعت اهمیت بسیار بیش‌تری پیدا کرده، گسترش پیدا کرده است. با توجه به این ویژگی به کاغذ کرافت کاغذ دوست دار محیط زیست نیز میگویند.

خمیری که از فرایند ساخت کاغذ کرافت و بازیافت آن به درست می شود مقاومت بسیار بالایی داردو دارای پلیمر بیش‌تری است. برای تولید این نوع کاغذ می‌توان از طیف گسترده‌تری از درختان نسبت به دیگر کاغذها استفاده کرد.

کاغذ کرافت با گرماژهای مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شود و خریداران می‌توانند با توجه به استفاده‌ی خود بهترین کاغذ را خریداری کنند. از این نوع کاغذ با عنوان کاغذ برای طراحی بسته بندی کرافت استفاده می‌شود.تفاوت کاغذ کرافت و تحریر بسیار گوناگون است در ادامه با ما همراه باشید.

 

بیشتر بدانید:انواع کاغذ چاپی

کاربرد کاغذ کرافت چیست؟

کاغذ کرافت به دلیل مزیت هایی که دارد در موارد مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از دلایلی که باعث استفاده‌ی بسیاری از صنعت ها و کسب و کارها از این نوع کاغذ می‌شود اقتصادی بودن آن است. همچنین بسیاری از افراد برای محیط زیست ارش زیادی می‌دهند و به همین علت هم نسبت به خرید محصولاتی که از بسته بندی کرافت استفاده می‌کنند تمایل بیش‌تری دارند. علاوه بر این از کاغذ کرافت به دلیل داشتن کارایی بیش‌تر نسبت به کاغذ معمولی می‌توان در کسب و کار گوناگونی استفاده کرد.عمده ترین تفاوت کاغذ کرافت و تحریر کاربردهای گوناگون کاغذ کرافت است.

  • بسته بندی پوشاک
  • تولید کاغذهای بیمارستانی
  • بسته بندی انواع مواد غذایی
  • بسته بندی انواع میوه‌‌جات، سیفی‌جات، و مرکبات
  • تولید کاغذهای الگوی خیاطی
  • ساخت انواع ساک دستی
  • تولید ورق و کارتن
  • تولید پاکت سیمان
  • ساخت کیسه‌های چندلایه
  • طراحی و چاپ انواع پاکت
  • طراحی و تولید انواع جعبه‌های فانتزی و کادو
  • تولید و ساخت کارت ویزیت
  • تولید بروشور و بسته بندی محصولات کلاسیک
  • نگهداری مواد غذایی، کود شیمیایی، و ذغال

 

تفاوت کاغذ کرافت و تحریر

تفاوت کاغذ کرافت و تحریر

در این مقاله به صورت کامل و جامع ویژگی ها و تعریف دو نو کاغذ کرافت و تحریر را برایتان توضیح دادیم حال با تمام این اطلاعات دریافتیم که تفاوت کاغذ کرافت و تحریر چیست باید به این نکته اشاره کنیم که برای معرفی کسب و کارتان و چاپ تراکت میتوانید از کاغذ تحریر استفاده کنید چراکه مقرون به صرفه است اما کاغذ کرافت از مقاومت بالاتری برخوردار است و شما میتوانید از کاربردهای بیشمار ان بهره ببرید همچنین اگر از طرفداران محیط زیست میباشید به دلیل قابل بازیافت بودن کاغذ کرافت میباست از ان استفاده کنید.

اکنون با دانستن تفاوت بین این دو کاغذ میتوانید بهترین گزینه را برای خودتان انتخاب کنید.

سخن پایانی

تفاوت کاغذ کرافت و تحریر از مهم ترین نکاتی است که باید قبل از انجام انواع چاپ ان را میدانستید با این مقاله تمام این نکات را دریافتید حال میتوانید برای کاری که در نپر دارید بهترین گزینه را انتخاب کنیدو شما میتوانید با مراجعه به سایت کارینو بیزینس با کارشناسان ما در تماس باشید متخصصین ما در این زمینه از زمان طراحی تا چاپ در خدمت شما هستند تا بهترین کیفیت را با مناسب ترین قیمت در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

مجله نامه های مرتبط