تاثیر چاپ بر برندسازی
تاثیر چاپ بر برندسازی

تاثیر چاپ بر برندسازی

اشتراک گذاری

تاثیر چاپ بر برندسازی چیست؟ برندسازی فرآیند گسترده­ ای می باشد که از تمامی تجهیزات و وسایل به روز دنیا برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کند. یکی از این ابزارها که رسانه بسیار قوی محسوب می شود، انواع خدمات چاپ است.در این مقاله از کارینو بیزینس تمامی نکات و تاثیر چاپ در تحول کسب و کار و برندسازی توضیح میدهیم.

انواع برند

جهت اشنایی بیشتر، ابتدا مروری کوتاه بر انواع برند خواهیم داشت. سپس، تاثیر چاپ بر برندسازی را مورد بحث قرار می دهیم.

  1. شخصی Personal Brand
  2. محصول Product Brand
  3. خدمات Service Brand
  4. خصوصی Private Brand
  5. افراد مشهور Celebrity Brand
  6. جهانی Global Brand
  7. لوکس، تجملی Luxury Brand
  8. کارفرما Employer Brand

1. تاثیر چاپ بر برندسازی شخصی (Personal Brand)

یکی از واضح ترین تاثیرات چاپ بر برندسازی زمانی اتفاق می افتد که صحبت از پرسونال برندینگ یا برندسازی شخصی به میان می آید. در حوزه پرسونال برندینگ چاپ کتاب تاثیر گذارترین کار ممکن می باشد.

حتماً برای شما هم اتفاق افتاده است که به واسطه خواندن کتابی با نویسنده آن کتاب آشنایی پیدا کرده و در صورت رضایت از مطالب کتاب و مفید دانستن آن مطالب، در مورد کتاب و همچنین آن نویسنده با اطرافیان خود گفتگو کرده و یا کتاب موردنظر را به آن ها پیشنهاد داده اید. همین اتفاق ساده که در اثر چاپ کتاب اتفاق می­افتد، ممکن است باعث افزایش تیراژ چاپ کتاب شده که این  امر پرسونال برندینگ را به دنبال دارد.

از فواید استفاده از چاپ در پرسونال برندینگ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بالا بردن اعتبار شخصی پیش مشتریان و جلب اعتماد آسان آن ها که منجر به افزایش درآمد شما خمی شود.
  • در سطح وسیعی از مخاطبان هدف مطرح می شوید.
  • می توانید در میان رقبیب های خود در حیطه کاری حضور پیدا کنید.
  • مخاطبین هدفمند را جذب می کنید (مخاطبینی که مشتاق به تخصص فرد هستند).
  • مخاطبین مهم برای فرد موردنظر فیلتر می شوند.
  • با استفاده از برند شخصی می توانید در بازار منحصر به فرد باشید.
  • سرعت رسیدن به اهداف­تان افزایش پیدا می کند.
  • پرسونال برندینگ به وسیله چاپ به روشی صحیح و مفید برای مخاطبان انجام می شود

 

 

تاثیر چاپ بر برندسازی

 

2.تاثیر چاپ بر برندسازی محصول (Product Brand)

یکی از مهم ترین انواع برندسازی، تاثیر چاپ بر برندسازی محصول است که به صورت زیر تعریف می شود:

بهتر شناساندن ایده موجود در محصول (که مزیت های محصول را افزایش داده است)، توسط برندسازی محصول انجام می گیرد.

نکاتی که از آنها می توان برای چاپ با هدف برندسازی محصول استفاده نمود:

  • چاپ روی کارتن بسته بندی محصول:

اولین چیزی که مشتری پس از دریافت محصول خریداری شده مشاهده می کند، بسته بندی آن است. چاپ روی کارتن یا جعبه بسته بندی محصولات در برندسازی محصول تاثیر بسزایی را ایفا می کند.

  • چاپ هدایای تبلیغاتی:

یکی از مواردی که مدیران و مسئولان فروش هر سازمانی بر آن تاکید دارند، اهمیت تبلیغات به ویژه در مناسبات خاص است. به همین علت، چاپ هدایای تبلیغاتی در ایجاد حس خوب و رضایت مندی مشتریان هدف تاثیر فوق العاده ای خواهد داشت.

  • چاپ ست اداری:

یکی از مواردی که برای شرکت ها و اداره های بزرگ موثر است استفاده از چاپ ست اداری اختصاصی است این امر سبب میشود رسمیت و ارزش برند محصول یا خدماتدشما را بالاتر برده و به افزایش اطمینان و اعتماد مشتریان کمک می کند.

 

خوب است بدانید:انواع کاغذ چاپی

3.تاثیر چاپ بر برندسازی خدمات (Service Brand)

این مدل برندسازی همانند برندینگ محصول است که این بار به جای ارائه محصول،خدمات به مشتری نمایش داده می شود و برای آن خدمات عملیات برندسازی صورت میگیرد.

این نوع برندسازی به دلیل غیر قابل لمس بودن کمی دشوارتر از برندسازی محصول است.

  • در برندسازی خدمات، تاثیر چاپ می تواند به بازاریابان و کارشناسان فروش در مطرح کردن خدمات کمک کند. در این مسیر، می توانید از انواع چاپ و در قالب های مختلف (چاپ دفترچه یادداشت ، چاپ بنر، چاپ کارت پستال، چاپ تگ و غیره) بهره ببرید

4.تاثیر چاپ بر برندسازی خصوصی (Private Brand)

یک برند خصوصی که به آن برچسب خصوصی یا برند فروشگاه نیز می گویند، کالایی است که با نام یک خرده فروش خاص تولید می شود و با محصولات برند تجاری رقابت می کند. چنین کالاهایی قیمت پایین تری نسبت به کالاهایی با برند تجاری دارند.

  • چاپ بر برند سازی خصوصی نیز تاثیرات فراوانی خواهد داشت و علی­رغم این که این برند نسبت به سایر برندها از وسعت کمتری برخوردار است ( به حدی که حتی گاهاً به یک محله محدود می شود)، باز هم نیازمند استفاده از چاپ خواهد بود

 

 

 

 

 

تاثیر چاپ بر برندسازی

5.تاثیر چاپ بر برندسازی افراد مشهور (Celebrity Brand)

در هر دوره از تاریخ افرادی هستند که در جامعه از شهرت و محبوبیت خاصی برخوردارند. برخلاف تصور عمومی جامعه در ارتباط با شهرت افراد مشهور، این اتفاق یک شبه و بدون زحمت حاصل نمی شود. بعبارتی، در این خصوص نیازمند انجام مراحلی هستیم که عنوان Celebrity Brand را به آن اختصاص داده اند.

  • آیا چاپ می تواند جایگاهی در این نوع برندسازی ایفا کند یا خیر؟

در این مورد به علت تنوع زمینه های فعالیت افراد مشهور نمی توان تاثیر چاپ بر برند این افراد را به طور کلی بررسی کرد. بعنوان مثال، رسانه اصلی برای برندسازی بازیگران، سینما و تلویزیون است و چاپ تاثیر چندانی روی برندسازی آن ها نخواهد داشت. اما در مورد خوانندگان، اغلب بنرهای تبلیغاتی کنسرت های آن ها را مشاهده می­کنیم که نیازمند استفاده از چاپ هستند

 

خوب است بدانید:مزیت چاپ لوگو روی لیبل

6.تاثیر چاپ بر برندسازی جهانی (Global Brand)

یکی از حساس ترین نوع برندسازی در برندهای جهانی مطرح می شود. برندهای جهانی را می توان به صورت زیر تعریف کرد:

برندهای جهانی، برندهایی هستند که در بیشتر جهان شناخته شده هستند.

اگر می خواهید تاثیر چاپ بر برندسازی جهانی انجام دهید، به نکات زیر توجه کنید:

  • مطالعات تحلیلی و تحقیقی خود را در سطح کلان انجام دهید.
  • جذابیت های نسبی هر بازار را برای برند خود مشخص کنید.
  • در هر کشوری که برند شما در آن فعالیت می کند، از طبقه بندی و شاخص های برند مطلع شوید.
  • نام خود، نمادها، رنگ­ها، برچسب ها و غیره را در نظر بگیرید

7.تاثیر چاپ بر برندسازی لوکس/ لاکچری (Luxury Brand)

به روند ایجاد یک برند تجملی، برندسازی لوکس یا Luxury Brand می گویند. در این نوع برندسازی مانند سایر انواع برندسازی از انواع وسایل و شیوه ها جهت رسیدن به هدف (رسیدن به برند لوکس) استفاده می شود. چاپ در برندسازی لوکس هم یکی از ابزارهای کمکی است.

از آن جایی که این نوع برندسازی تمایل زیادی به ارائه تصویر دارد، می توان از چاپ در برندسازی لوکس به نحو احسن استفاده کرد.

 

صحبت پایانی

آنچه در این مقاله دریافتید، نگاهی گذرا بر انواع مهم برندسازی و تاثیر چاپ بر برندسازی های مختلف بود. برای درک دقیق تاثیر چاپ بر برند سازی باید بررسی های بیشتری انجام گیرد. به طور کلی، می توان گفت که “چاپ” رسانه ای جدا ناپذیر از زندگی تمامی جوامع است و گسترش اینترنت و فضای مجازی نه تنها نتوانسته است دلیلی بر حذف این رسانه مهم باشد، بلکه اهمیت این بازار رقابتی و مهم را در امر برندسازی پر رنگ تر نیز کرده است.شما میتوانید جهت انجام امور چاپی و برنسازی خود با مشاورین کارینو بیزینس همرا باشید.کارینو بیزینس شما را امر برندسازی از صفر تا صد همراهی میکند.

 

 

مجله نامه های مرتبط