شما در این مقاله با ما همراه هستید تا از تأثیر شبکه اجتماعی بر روی کسب و کارها اطلاعات لازم را دریافت کنید پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.
در زمان های گذشته راه های برقراری ارتباط اشکال مختلفی دارا بود به طور مثال در زمان انسان های نخستین , اولین راه های برقراری ارتباط بوسیله علامت ها با کمک طبیعت مانند علامت با دود به سبک سرخپوستان یا غارنشینان رواج داشت ولی با پیشرفت بشریت و تکنولوژی روز به روز ارتباط برقراری ارتباط آسان تر گردید.
گفته می شود تاثیر شبکه های اجتماعی بر تجارت یک شبه اتفاق نمی افتد، در واقع ایجاد آن، حضور و مشاهده بازگشت سرمایه ممکن است سال ها طول بکشد. با این حال، اگر از رسانههای اجتماعی به درستی استفاده کنید، میتوانید روابط طولانیمدتی ایجاد کنید که بیشتر از تبلیغات طول بکشد.
تا به امروزه که با کمک علم برنامه نویسی شبکه های اجتماعی با بهره گیری از هوش مصنوعی ساخته شده است و افراد به راحتی هرچه تمام تر بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند طبیعتا هر نوع تکنولوژی که باعث سهولت در برقراری ارتباط بشود بر روی فعالیت های اقتصادی نیز تاثیر گذار خواهد بود پس روند حرکتی کسب و کار ها تحت تاثیر خود قرار خواهد داد سعی کردم در این مقاله این تاثیرات بر روی کسب و کار های مورد بررسی قرار دهیم.
هدف از ساخت شبکه های اجتماعی چیست ؟
برای جواب دادن به این سوال باید باز هم به سال های ابتدایی خلقت برگردیم از زمانی که انسان ها در سراسر کره زمین ساکن شدند نیاز به برقراری ارتباط با یکدیگر پیدا کردند در ابتدا امر به وسیله دود به یکدیگر اطلاع رسانی می کردند و یکدیگر از وضعیت هم مطلع می کردند.
با رشد جمعیت و دانش بشر این راه به شکل های مختلف در اومد در یک دهه گذشته با رشد تکنولوژی راه های برقرای ارتباط و شکل های برقراری ارتباط دچار تحول گسترده ای شد شبکه های اجتماعی در بستر وب ایجاد شد که علاوه بر پیام رسان بودن امکان مکالمه تصویری , اشتراک گذاری تصویر و ویدئو بین دوستان دارا بود.
تأثیر هوش مصنوعی در شبکه های اجتماعی
با پیشرفت هوش مصنوعی و به کارگیری این تکنولوژی در تأثیر شبکه اجتماعی ابعاد جدیدی از قابلیت های شگرف این شبکه ها به دنیا معرفی شد که دارای الگوریتم های جالبی هست که جهت سهولت مخاطبین این الگوریتم ها تعیین شده است و باعث رقابت افراد در تولید محتوا با کیفیت می شود که البته این امر به تنهایی باعث موفقیت نخواهد بود .
پس بنابراین این شبکه های اجتماعی در ابتدا برای اطلاع رسانی به یکدیگر پدید آمد اما با رشد تکنولوژی هدف ساخت شبکه های اجتماعی تغییر کرد و قابلیت های جدیدی برای استفاده کنندگان به نمایش گذاشتند.
ارتباط بین شبکه های اجتماعی و کسب و کار
با توجه به نوع الگوریتم های این شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام , یوتیوب و … که باعث ایجاد ارتباط به مدل شاخه ای می شود و این مدل شامل قانون تصاعد خواهد شد که عامل رشد مخاطبین شما خواهد شد که این مخاطبین در صورت درک درست از تأثیر شبکه اجتماعی بر روی کسب و کارها می توانند مخاطبین بازار هدف شما باشند.
به طور مثال برای یک فست فود محلی مخاطبین هدف می توانند ساکنین محله مدنظر باشند یا یک منطقه مسکونی خوب این به رشد و توسعه تمامی کسب و کار ها کمک رسانی می کند و حتی می تواند عامل رشد و توسعه کسب و کار های خانگی , آموزش های خصوصی با کیفیت و .. باشد اما به شرطی که این الگوریتم ها را به خوبی آموزش دیده باشید و یا متخصصین این امر کمک بگیرید تا باعث این رشد شود.
تاثیر شبکه اجتماعی بر روی کسب و کار ها چیست ؟
خوب در سال های دور محلی به عنوان بازار هر شهر انتخاب می شد که تمامی تجار در آنجا مشغول به معاملات تجاری خود بودند با رشد جمعیت و وسعت شهر ها این مراکز تجاری پراکنده شد و تبدیل به مغازه های خرده فروشی , عمده فروشی و بنکداری شد و تبلیغات تاثیر بسزایی در معرفی هر کسب و کاری پیدا کرد با توجه به الگوریتم اینستاگرام و رایگان بودن این شبکه ها بستری فوق اله عاده جهت توسعه کسب و کار و جذب مخاطب و در نهایت مشتری می باشد پس استفاده صحیح از شبکه های اجتماعی عامل موفقیت کسب و کار شما در هر زمینه ای است.
چند شبکه اجتماعی موثر در کسب و کار ها کدام اند؟
شبکه های اجتماعی موثر در هر کسب و کاری می تواند متفاوت باشد اما چندین شبکه اجتماعی هست که جنبه عمومی دارند و همه ی کسب و کار ها می توانند از این شبکه های اجتماعی استفاده کنند مثل :
اینستاگرام
اینستاگرام نقش بسیار کلیدی این روزها در بازار تبلیغات و تأثیر شبکه اجتماعی بر روی کسب و کارها در بازار ایران دارد و با توجه به هوش مصنوعی به کار رفته که تأثیر شبکه های اجتماعی را برای موفقیت شما چند برابر می کند نیازمند یک مدیر خوب که تیم تولید محتوا , ایده پردازی , ادمین , تدوین و ادیت مدیریت کند خواهید بود که مهارت کافی مرتبط با این شبکه اجتماعی دارا باشد.
تلگرام
تلگرام یک پیام رسان چند بخش هست که جهت اطلاع رسانی برای کسب و کار شما جهت اعلام تخفیفات , اخبار و مقالات مرتبط به کسب و کار شما برای مخاطبین پوشش دهد و یا اموزش های کوتاه و مختصر متنی.
یوتیوب
یوتیوب مخصوص انتشار ویدئو های انحصاری کسب و کار شما خواهد بود و …
شبکه های اجتماعی دیگری همچون فیس بوک , توییتر , لینکدین و … نیز هستند که هر کسب و کاری برای معرفی خود به سمت این شبکه های اجتماعی گرایش نخواهد داشت و مدل های خاصی به سمت استفاده از این شبکه های اجتماعی می روند.
برای ورود کسب و کار به شبکه های اجتماعی چه باید کرد ؟
در ابتدا اهداف خود از ورود و بهره گیری از این شبکه های اجتماعی مشخص کنید و با توجه به نوع کسب و کار خود شبکه اجتماعی مدنظر انتخاب کنید.
سپس با تحقیق بر روی الگوریتم ها و تأثیر شبکه اجتماعی بر روی کسب و کارها مشخص خواهد شد که شما می توانید خودتان از عهده این کار بر بیایید یا نیازمند یک متخصص برای انجام این امور هستید سپس با مشورت از یک کلینیک کسب و کار شروع به فعالیت در این حوزه کنید تا مسیر موفقیت شما هموارتر باشد ما در کلینیک کسب و کار کارینو تیم تخصصی تولید محتوا , مدیریت و ادمینی شبکه های اجتماعی در اختیار شما قرار خواهیم داد تا با افتخار همراه شما باشیم تا قله موفقیت و افتخار.