اهمیت تولید محتوا
اهمیت تولید محتوا

اهمیت تولید محتوا

اشتراک گذاری

امروزه اهمیت تولید محتوا در کسب و کارهای مجازی برای همه کارفرمایان روشن است. تولید محتوا تنها راه ارتباط بین کسب و کارهای مجازی و مشتریان است. بنابراین اگر قرار است شرکتی به هدف اصلی خود که فروش محصولات و ارائه خدمات است برسد، باید به فکر تولید محتوا و سئوی باکیفیت باشد.

وقتی محتوای باکیفیتی تولید می کنید، می توانید اعتماد مخاطب را به سمت خود جلب کنید. با ادامه تولید محتوای باکیفیت، می توانید به آرامی برند خود را به مشتریان معرفی کنید و از آنها بخواهید از خدمات شما استفاده کنند یا محصولات شما را خریداری کنند. وقتی اهمیت تولید محتوا در محل کار را جدی بگیرید، پلی که بین کسب و کارتان و مخاطبانتان ایجاد کرده اید قوی تر خواهد شد.

تولید محتوا چیست ؟

در ابتدای این مقاله باید بیان شود که در قرن جدید میلادی مخصوصا از سال ۲۰ ام این قرن نحوه تعامل با مخاطب و تولید محتوا با کیفیت جز اولویت های توسعه کسب و کار هاست.

در قرن جدیدی میلادی با توسعه ارتباطات و گردش اطلاعات دسترسی به محتوای با کیفیت اهمیت بسیار بالایی دارد.

برای این امر راه های بسیاری وجود دارد که موفق ترین راه طبق آمار تولید محتوا با کیفیت و ارتباط سازنده با مخاطب است که باعث اعتماد سازی مجازی و شناسایی بهتر کسب و کار می شود.

قبل از هرچیز باید گفت که تولید محتوا یعنی تولید موضوع های جذاب برای کاربران و خریداران شما که می تواند نوشتاری یا تصویری ایجاد شود همچنین با استفاده از اطلاعات محتواهای به صورت وبلاگ ، ویدیو ، اینفوگرافی و … تولید کرد.

چرا تولید محتوا مهم است ؟

در زندگی روزمره باحجم ارتباطات و توسعه کسب و کار ها بروز بودن اطلاعات مخاطبین اهمیت بسیار بالایی دارد محتوا مخاطبین آگاه می کند و‌باعث می‌شود با آگاه سازی یکی از کلیدی ترین اصول فروش یعنی اعتماد سازی با مشتری انجام بپذیرد باعث میشود مخاطب با شما ارتباط برقرار کند و مخاطبین جدید نیز به سایت شما اضافه کند که باعث درآمد بیشتر کسب و کار شما شود . همچنین مخاطبین شما را سرگرم می کند و باعث لبخندتان می شود باعث جذب مخاطبین خاص خود می‌شود.

 

تولید محتوا

 

 

هر چقدر در انتخاب موضوعات و نگارش محتوا لحن صمیمانه تری با مخاطب داشته باشید که باعث سرگرمی مخاطب شود و امکان غلبه احساس خستگی از مخاطب بگیرد باعث جذب مخاطبین بیشتری نسبت به سایت خود می شوید و هر چقدر این محتوای تولید شده با کیفیت باشد باعث پیشرفت بیشتر و مخاطب بیشتر شما شود.

 

  • با رعایت میزان کاراکتر یا کلمه محتوای متنی
  •  تصویربرداری و عکاسی محتوای تصویری
  •  صدابرداری محتوای صوتی
  •  میزان کیفیت تولید محتوا بالا برده و ایجاد جذابیت و سرگرمی برای مخاطب کرده
  •  به جذب مشتری کمک می کند

 

شما اکر معرفی محصولات اصولی و دقیق داشته باشید که از طریق نیازسنجی درست از مخاطب انجام شده باشد و دقیقا سوالات مدنظر مخاطب را هدف قرار داده باشد باعث اعتماد سازی و ایجاد تعامل منجر به فروش می شود و این تعامل سازنده باعث جذب مشتری به صورت پایدار می شود.

به سوالات شما راجب پرسش هایتان جواب می دهیم.

اهمیت تولید محتوا در توسعه کسب و کار ؟

تولید محتوا مرحله نهایی بازاریابی است که باید با سرعت و دقت عمل و به صورت کاملا انحصاری انجام بپذیرد که اطلاعاتی مفید و رایگان در اختیار مخاطب قرار می دهیم و مشتریان به سمت خود جذب کرده و تبدیل به مشتری خودمون کنیم و از طریق تعامل مخاطبین خود را نگه داریم.

آیا مخاطب می خواهید یا خیر ؟

طبیعتا با توجه به مواردی که بیان شد برای توسعه کسب و کار همه نیاز شدید خواهند داشت به تولید محتوا با کیفیت پس باید خود را تقویت کرده و مخاطبین هدف خود را شناسایی کرده و برای تعامل سازنده با آن ها اقدام به تولید محتوا با کیفیت کرده و یا اقدام به سفارش محتوا انحصاری کنید.

ما درکارینو بیزینس قصد داریم تا با یک تیم متخصص محتوای با کیفیت و تولید محتوای انحصاری مناسب کسب و کار شما در کوتاه ترین زمان در اختیار شما قرار دهیم.

در کارینو ما به سه نوع تولید محتوا به شما و‌ کسب و کارتان کمک خواهیم کرد:

  • تولید محتوا متنی
  • تولید محتوا صوتی
  • تولید محتوا تصویری

باتوجه به همکاری با تیم های ایده پردازی و امکانات تصویر برداری ، صدابرداری ، عکاسی و .. آماده خدمات رسانی به شما عزیزان هستیم.

 

تولید محتوا متنی در چه مواردی اهمیت دارد ؟

برای اینکه بخواهیم راجب تولید محتوا متنی صحبت کنیم باید در ابتدا گفت که محتوای متنی در حوزه سایت ، سئو‌ و بهینه سازی و با توجه به الگوریتم های گوگل اهمیت فوق العاده بالایی دارد پس به هیچ عنوان نباید نادیده گرفته بشه.

باید در نظر بگیرید که محتوای متنی با کیفیت و انحصاری می تواند امتیازات خوبی بدست بیارید پس محتوا متنی در سئو سایت  و امتیازات الگوریتم های گوگل بسیار پر اهمیت و اعتماد ساز است و‌ اصولی ترین روش جذب و موفق ترین آن ها تولید محتوا متنی انحصاری مورد نیاز مشتری هست.

مطالب بیشتر: اصول انجام سئو

 

تولید محتوای متنی

 

تولید محتوا متنی چگونه به گرفتن امتیاز از گوگل کمک می کند ؟

هرچقدر تولید محتوا متنی شما باکیفیت تر و منحصر به فرد باشد به زبان ساده تر برای محتوای خود زمان صرف کرده و از افراد متخصص تر استفاده کنید میتوانید مخاطبین بیشتر طبیعتا تعداد کلیک بیشتر داشته باشید و هم از  لحاظ تعداد کلیم هم از لحاظ زمانی که برای محتوای شما در سایت سپری می کنند امتیازات کسب کرده و باعث پیشرفت سایت شما در بین سایت های رقیب و همراه باشد.

 

چطور میتوان محتوا متنی خوب تولید کرد ؟ 

برای تولید محتوای متنی خوب و باکیفیت باید یک استراتژی محتوایی درست تدوین کرد که دارای درخت تولید محتوا باشد که شاخه ها و زیر شاخه های بعدی آن هم مشخص باشد تا با انسجام در تولید محتوا علاوه بر جذب مخاطبین جدید ، مخاطبین قبلی خود را حفظ کنید و تعداد مخاطبین خود را با توجه به قانون تصاعد کسب و‌کار خود را به سرعت افزایش دهید.

پس تدوین استراتژی محتوایی اجرای این استراتژی و اینکه اعتماد داشتن به این استراتژی و‌ پیگیری آن تا روز های آخر می‌تواند تضمین کننده موفقیت کسب و‌کار ، سایت شما باشد.

در تولید محتوا متنی انحصاری بودن مقالات که برای شما تولید شده اند از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است به گونه ای که در صورت استفاده از مطالب دیگران به اصطلاح کپی حتی احتمال جریمه شدن توسط هوش مصنوعی به کار گرفته شده در این الگوریتم وجود دارد که می تواند گاها این جریمه بسیار سخت و گران برای سایت شما و کسب و کارتان تمام شود پس باید توجه بسیار ویژه ای به محتوا متنی با کیفیت داشته باشید تا رتبه قابل تاملی کسب کنید.

شما برای تولید محتوا متنی با کیفیت باید یک تیم فنی و متخصص داشته باشید تا بتواند با تدوین استراتژی مناسب و برنامه ریزی فوق العاده جهت اجرای این استراتژی شما را یاری کند.

که این کار عموما برای کسب و‌کار های مختلف پر هزینه است که ترجیح داده میشه تا با همکاری با آژانس های دیجیتال مارکتینگ ، کلینیک کسب و کار و کسانی که این خدمات ارائه می دهند همکاری کنند.

باید این هشدار در نظر داشته باشند که برای ایجاد محتوا متنی نیاز به دانش سئو و نگارش محتوا دارد که این موارد می تواند محتوای خوب از محتوای بد متمایز کند که در مقالات دیگر به آن خواهیم پرداخت.

تولید محتوا تصویری چیست ؟

هرگونه محتوایی که بصری باشد و جاذبه های دیداری داشته باشد تولید محتوا تصویری هست که می تواند این محتوا به صورت عکس یا ساخت تیزر های تبلیغاتی ، طرح های گرافیکی باشد که هر کدام شاخه های مختلفی دارد.

 

تولید محتوای تصویری

 

محتوا تصویری چند نمونه دارد ؟

محتوا تصویری به وسیله عکسبرداری از محصولات یا خدماتی که ارائه میدهند بوسیله دوربین با تکنیک های عکاسی یکی از بهترین روش ها برای جذب مخاطب است با توجه به زاویه های دوربین رنگبندی و ادیت هایی که انجام می پذیر بر روی یک عکس موجب این موارد می شود که مخاطب با دیدن عکس ترغیب شده و جذب شود که در رسانه های اجتماعی این ترفند ها بسیار تاثیرگذار است.

تولید محتوا ویدئویی (تیزر تبلیغاتی ) چیست؟

محتوا ویدئویی برای معرفی مجموعه ها یا آموزش ها و مشاوره هایی که به مخاطبین ارائه کنید بیشتر ساخته میشود.

تاثیر گذاری ویدئو جهت معرفی مجموعه تحت مدیریت شما و خدماتی که خدمت مراجعین ارائه می کنید بسیار تاثیر گذار تر از تصویر و متن هست گاها و با توجه به تصویر و صدا که محتوا تصویری و محتوا صوتی همزمان به کار گرفته می شوند می توانید ذهن مخاطب درگیر و آن را سرگرم کند تا جذب کسب و کار شما شود.

در محتوای ویدئویی با توجه به درگیر کردن مخاطب به تصویر و صدا مخاطب سرگرمی بیشتری خواهد داشت و در زمان خستگی مخاطب پس از روز کاری خسته کننده با آرامش بیشتری وقت گذاشته و ویدئو ، عکس و طرح های گرافیکی شما را مشاهده خواهد کرد.

 

تولید محتوای ویدئویی در چه زمانی مورد استفاده قرار میگیرد ؟

عموم مدیران کسب و کار های مختلف برای تبلیغات مجموعه ها ، سازمان ها و شرکت های زیر نظر خود و معرفی این مجموعه ها سعی میکنند که با بهره گیری از تولید محتوا تصویری بوسیله اپلیکیشن های مختلف مانند اینستاگرام ، تلگرام ، یوتیوب و .. و تبلیغات سوشال مدیا این محتواهای تولید شده پخش کرده و بازار های هدف خود پیدا کرده و مشتری های خود را جذب کنند.

کسب و کار های مختلف در ساخت تیزر و عکسبرداری از محصولات عموما فعالیت های مدنظر توسط عکاسان ، تصویربرداران و صدابرداران اجرا می کنند اما در پخش ویدیو و عکس های گرفته شده استراتژی خواستی نداشته و عموما نمیتوانند بهره لازم از این هزینه ببرند.

ما در کارینو بیزینس سعی داریم با همکاری با تصویربرداران ویدئویی و عکاس های حرفه ای و متخصص جوان در مرحله اول در تهیه محتوا تصویری و سپس در مرحله دوم پخش و تبلیغات این محتواهای تولید شده استراتژی مناسب ارائه و به مرحله اجرا رسانده.

 

تولید محتوای صوتی و کاربردهایش چیست ؟

محتوا صوتی که عموما جنبه آموزشی دارد بسیار ایده مناسبی است که برای آموزش های کوتاه و مفید مختصر که میتواند عاملی جهت جذب مخاطب برای خرید پکیج های آموزشی ، عضویت در کانال های اشتراکی سوشال مدیاها استفاده از تولید محتوای صوتی در تولید محتوا تصویری ، فروش کتاب های صوتی ، رمان ها و .. می شود که این نوع تولید محتوا نیاز به ابزار و امکانات خاص خود را دارد.

 

تولید محتوای صوتی

 

ابزار و امکانات مورد نیاز تولید محتوا صوتی چیست ؟

 

برای ایجاد محتوای صوتی به جز استعداد ها و‌تمرین هایی که متخصصان این زمینه بر روی صدا و تار های صوتی خود نیازمند یک سری ابزار و امکانات هست.

به طور مثال برای تولید محتوا صوتی نیاز به میکروفن های معمولی تا میکروفن های خاص هست که مدل جایگیری این میکروفن ها و استخراج صدای مطلوب که متناسب با نوع محتوا و کسب و کار شما هست می‌باشد.

یا برای تولید پادکست های صوتی نیاز به استودیوهای مجهز می باشد که عایق صدا می باشند که برای ایجاد این عایق نیاز به یک سری تجهیزات خاص می باشد.

تولید محتوای صوتی مناسب چه کسب و کار هایی می باشند ؟

تولید محتوای صوتی با توجه به خاص بودن سلیقه افراد برای کسب و کار هایی که شاخه های فرهنگی و سمعی دارند یا کسب و کارهای آموزشی که مربوط به کنکور ، دانش آموزان ، دانشجویان ، هنرجویان مجتمع های فنی و حرفه ای یا آموزشگاه های خصوصی می‌باشد که میتوانند با ارائه نکات کلیدی در این پادکست ها مخاطب جذب کرده و‌ اقدام به فروش خدمات آموزشی خود خواهند کرد.

جهت تولید محتوا صوتی مناسب و کاربردی چه اقدامی باید کرد ؟

جهت تولید بهینه محتوای صوتی باید اهداف خود از تولید این نوع محتوا را در ابتدا انتخاب کرد زیرا این مدل محتوا جهت جذب مخاطب بسیار مناسب است اما  به هیچ عنوان برای فروش محصولات یا خدمات به صورت تنها پیشنهاد نمی شود و پس از آن در ابتدا تجهیزات ، امکانات و ابزار باید فراهم کرد که با توجه به هزینه های این اقدام مجموعه هایی که نیاز به این محتوا دارند برون سپاری کرده و از طریق آژانس های دیجیتال مارکتینگ و کلینیک کسب و کار اقدام میکنند.

ما در کلینیک کسب و کار کارینو مجموعه ای متخصص در جهت تولید محتوا استاندارد و جذاب برای مخاطبین گردهم آوردیم تا در راه موفقیت با افتخار در کنار شما عزیزان باشیم.

کارینو همراه کسب و کاری نو

مجله نامه های مرتبط