اصول انجام سئو
اصول انجام سئو

اصول انجام سئو

اشتراک گذاری

اصول سئو و بهینه سازی سایت برای موتور های جست و جو در اصل به علم شناسایی الگوریتم های امتیاز دهی گوگل جهت رتبه بندی سایت ها و ترتیب نمایش آنها در کلمات مورد سرچ مخاطبین گفته می شود.

همه ما می دانیم که توجه به اصول بهینه سازی موتورهای جستجو یا همان سئو برای کسب و کارها ضروری است. دنیای سئو پیچیده است و دائما در حال تغییر است، اما با دانستن مفاهیم و اصول اولیه سئو می توانید وب سایت خود را تا حد زیادی بهبود بخشید تا در موتورهای جستجو بهتر ظاهر شود. در این مقاله در مورد اصول انجام سئو (SEO) و مفاهیم اولیه آن صحبت می کنیم و سعی می کنیم با مطالعه اصول بهینه سازی موتورهای جستجو به شما در بهینه سازی وب سایت خود برای موتورهای جستجو کمک کنیم.

در راه موفقیت یک کسب و کار مجازی و تحت وبسایت وجود یک استراتژی منسجم که به اجرای آن تعهد کامل داشته باشیم در حوزه سئو همراه تخصص کافی می تواند عامل موفقیت این کسب و کار شود برای اینکه بتوانیم سئو برای شما شرح بدهیم و راه تصمیم گیری درست در این حوزه به شما بگوییم پس در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

اصول بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)

پس از افزایش تعداد وبسایت ها و شروع فعالیت خیلی از کسب و کار ها در حوزه طراحی وبسایت و پیشرفت تکنولوژی در زمینه هوش مصنوعی گوگل جهت رتبه بندی سایت ها و امتیاز دهی سایت ها مشغول به طراحی ربات هایی شد که هرکدام وظایفی در این حوزه به عهده داشته باشند تا برآیند این موارد در قالب امتیاز سایت و در نهایت نتیجه این فعالیت ها در جست و جوی کلمات مورد نظر صاحبین مشاغل تاثیر مستقیم داشته و مشخص کننده ترتیب نمایش این سایت ها می باشد.

 

 

معرفی سئو

 

اگر شما هم وبسایت برای کسب و کار خود دارید برای توسعه و بهبود عملکرد وبسایت خود باید بعد از طراحی سایت شروع به بهینه سازی سایت خود برای موتور های جستوجو (سئو) کنید و در قدم اول نیاز به یک استراتژی منظم و کاربردی دارید.

سئو انواع مختلفی دارد که به روش های مختلفی تقسیم می شود که به شرح زیر می باشد.

انواع اصول سئو چیست ؟

  • سئو تکنیکال : جهت ایندکس شدن سایت ( ورود صفحات سایت به گوگل )
  • سئو داخلی : جهت بهینه سازی محتوا برای کسب رتبه های بهتر در جستجو و افزایش ترافیک مربوطه است.
  • سئو خارجی : جهت افزایش اعتبار سایت و ارتباط وب سایت شما با سایر وب سایت ها است.

انواع روش های سئو چیست ؟

  • سئو کلاه سفید : استفاده از روش‌های بهینه‌سازی وب‌سایت با رعایت قواعد و قوانین موتورهای جستجو
  • سئو کلاه مشکی : سوءاستفاده از ضعف‌های الگوریتم‌های موتور جستجو برای دریافت رتبه‌های بهتر
  • سئو خاکستری : استفاده از روش‌های بهینه‌سازی وب‌سایت که قوانین موتورهای جستجو درباره آن‌ها مبهم است.

استراتژی در اصول سئو چیست ؟

برای انجام تمامی امور نحوه انجام و نتیجه فعالیت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است پس بنابراین اهداف مورد نظر تعیین کرده سپس نحوه رسیدن به این اهداف بررسی کرده برای این کار می توانید از متخصصین این حوزه مشاوره بگیرید تا بتوانید تصمیم دقیقی اتخاذ کنید.

پس از انتخاب این مسیر و تصمیم گیری نهایی راجب نحوه فعالیت و اهداف مورد نظر در مرحله بعدی برنامه ریزی بسیار اهمیت دارد که برآیند این فعالیت ها استراتژی ما برای بهینه سازی وبسایت مشخص می کند که می توانیم برای اجرایی کردن این استراتژی آموزش استفاده کنیم و یا از متخصصین این حوزه , کلینیک کسب و کار و آژانس های دیجیتال مارکتینگ استفاده کنیم که هرکدام از این موارد مزیت ها و مضرات خاص خود را دارا هستند که در آینده و ادامه به آن خواهیم پرداخت.

 

اصول انجام سئو

 

میزان اهمیت سئو چقدر است ؟

اگر بخواهیم راجب سئو و میزان اهمیت آن اطلاعات دقیقی به شما بدهم باید بگویم مهم ترین بخش مدیریت وبسایت و یک کسب و کار مجازی, رشد و توسعه آن بهینه سازی سایت برای موتور های جست و جو یا همان سئو هست که باعث جذب مخاطب به سایت شما می شود.

همچنین ما در مقاله های قبلی از اهمیت تولید محتوا برای شما موارد مهم را توضیح داده ایم که میتوانید با مراجعه به آن اطلاعات لازم را کسب کنید و در صورت نیاز با متخصصین کارینو تماس بگیرید.

هرچقدر ورودی مخاطب های شما افزایش داشته باشد و زمانی که در وبسایت شما می گذرانند افزایش یابد سبب بهبود عملکرد شما سپس امتیاز بهتر بنابراین موقعیت مناسبی جهت نمایش وب سایت شما در گوگل می شود.

همه این موارد سبب افزایش فروش و رشد کسب و کار شما می گردد پس می شود گفت پر اهمیت ترین امور در کسب و کار مجازی یادگیری اصول سئو می باشد.

با شروع سئو چقدر طول می کشد به نتیجه مطلوب برسیم ؟

نتیجه مطلوب با توجه به نوع استراتژی شما متفاوت خواهد بود اما به صورت میانگین از شروع بهینه سازی تا نتیجه گیری اولیه مطلوب بین شش ماه تا یکسال زمان خواهد برد که شما می توانید در جهت تسریع امور با تبلیغات به جذب مخاطبین خود کمک کرده و باعث افزایش سرعت رشد سئو سایت خود شوید.

 

روش های سئو

 

برای شروع سئو وب سایت چه کاری باید انجام دهیم ؟

جهت شروع فعالیت بر روی وبسایت خود در ابتدا امر استراتژی و اصول سئو ، با یک مشاور کسب و کار به اشتراک بگذارید تا از کاربردی بودن برنامه خود از نظر تخصصی اطمینان لازم حاصل کنید سپس با بررسی میزان تخصص خود و شرکت های بیرون و آنالیز مالی هر دو تصمیم گیری کنید.

 

از لحاظ عملکردی کدام یک برای کسب و کار شما مورد فایده است پس از تصمیم گیری برای خود زمان های سه ماهه در مقطع یکسال قرار دهید و در هر کدام از این مقاطع زمانی میزان ورودی و زمان سپری شده در سایت خود را مورد بررسی قرار دهید در هر مقطع زمانی سه ماهه باید رشد فنی ده الی بیست درصدی در کلمات مورد نظر یا کلمات کلیدی که از اهمیت آن در مقاله های دیگر صحبت خواهیم کرد تجربه کنید.

 

ابزارهای بهینه سازی موتور جستجو

ابزارهای سئو نرم افزارهایی هستند که داده ها و قابلیت های زیادی را برای سئو در اختیار شما قرار می دهند. از جمله:

  • کلمه کلیدی را جستجو کنید
  • تجزیه و تحلیل سئو صفحات وب سایت
  • بک لینک ها را بررسی کنید
  • تحلیل رقبا
  • تجزیه و تحلیل ساختار سایت

اهمیت ابزارهای بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

بیشتر فعالیت در اصول سئو از تجزیه و تحلیل داده ها حاصل می شود. ما به ابزارهایی برای جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده های مورد نیاز در سئو نیاز داریم.

ابزارهای سئو شما را از تحقیقات خسته کننده کلمات کلیدی و تجزیه و تحلیل داده ها نجات می دهد. با استفاده از این ابزارها می توانید متوجه شوید که کدام بخش از فعالیت های شما موثر است یا مشکل دارد. شما همچنین می توانید رقبا را تجزیه و تحلیل کنید.

اگر بیش از یک وب سایت را مدیریت می کنید، ابزارهای سئو می توانند به شما در ارزیابی عملکرد هر سایت کمک کنند.

ما ابزارهای سئو را به دو دسته تقسیم کرده ایم:

1. ابزارهای جستجوگر گوگل

گوگل طیف وسیعی از ابزارهای رایگان و به روز را ارائه می دهد که برای سئو مفید هستند. این ابزارها علاوه بر ارائه گزارش های دقیق به شما، توصیه های خاصی را نیز برای بهبود عملکرد صفحه ارائه می دهند.

تعدادی از ابزارهای سئو گوگل:

  • کنسول جستجوی گوگل
  • فانوس دریایی گوگل
  • بینش سرعت صفحه
  • Google Trends
  • تست در محل
  • تست سازگاری موبایل گوگل
  • تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل

2. سایر ابزارهای سئو

ما در زیر سایر ابزارهای سئو را برای شما فهرست کرده ایم. کاربردهای این ابزارها متنوع بوده و دارای پلن های رایگان و پولی هستند.

لطفا به اطلاعات درج شده در مقابل نام ابزار دقت کنید.

  • Answer The Public (تحقیق کلمات کلیدی)
  • ahrefs.com (تحقیق کلمات کلیدی و لینک سازی)
  • moz.com (تحقیق کلمات کلیدی و لینک سازی)
  • semrush.com (تحقیق کلمات کلیدی و لینک سازی)
  • Majestic (تحقیق کلمات کلیدی و لینک سازی)
  • Woorank SEO و ابزار تجزیه و تحلیل وب سایت (تحلیل روی صفحه)
  • Animalz Revive (یافتن و بهبود محتوای قدیمی)
  • CanIRank (سنجش سختی کلمه کلیدی)
  • Seed Keywords (تحقیق کلمات کلیدی)
  • ابزار سئوی کبوتر (تحقیق کلمات کلیدی)
  • Exploding Topics (جستجوی کلمات کلیدی)
  • Seobility (تحلیل سئو سایت)
  • Ubersuggest (تحقیق کلمات کلیدی و لینک سازی)
  • SERPerator (سنجش صفحه اول گوگل با دستگاه های مختلف)
  • Screaming Frog (تحلیل جامع سئوی فنی وب سایت)
  • Reddit Keyword Research Tool (تحقیق کلمات کلیدی)
  • افزونه Yoast WordPress (سئوی داخلی برای وب سایت وردپرس)
  • ابزار Panguin (تأثیر الگوریتم های گوگل بر روی سایت شما را اندازه گیری می کند)
  • Wordtracker Scout (دریافت کلمات کلیدی رقبا)
  • Bing Webmaster Tools (ابزارهای رایگان بینگ)
  • Dareboost (سرعت سایت، امنیت و تحلیل سئو)
  • Siteliner (گزارش کامل سئو)
  • KWFinder (تحقیق کلمات کلیدی و لینک سازی)

جمع بندی

کلینیک کسب و کار کارینو  با بهره گیری از متخصصین در حوزه بهینه سازی و تولید محتوا سعی دارد در راه پر از سختی موفقیت با افتخار در خدمت شما صاحبین کسب و کار های مجازی باشیم.

ما در کارینو بیزینس به روش ماهیانه خدمات SEO به مشتریان ارائه می دهیم با توجه به تعداد کلمات کلیدی و ترافیک کلمات مورد نظر قیمت و مقدار زمان پروژه مشخص می شود که می توانید با بهره گیری از جلسه مشاور رایگان زیر نظر متخصصین سئو از شرایط وبسایت خود مطلع شوید و آنالیز رایگانی از وبسایت خود داشته باشید.

کارینو ، همراه کسب و کاری نو

 

مجله نامه های مرتبط